اکبر نادری

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه گفت: با بومی سازی کوره های آنیلینگ هیدروژنی تحت نظارت کارشناسان فولاد مبارکه تجهیزات خط آنیلینگ با صرفه اقتصادی 50 درصدی نسبت به مشابه خارجی تولید شد.

اکبر نادری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بومی سازی کوره های آنیلینگ هیدروژنی در شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: آنیلینگ یا بازپخت عملیات حرارتی است که با تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی فولادی موجب انعطاف پذیری آنها می شود و پیش از این کوره های آن وارداتی بود که با بومی سازی علاوه بر صرفه اقتصادی به خودکفایی در این زمینه رسیدیم.

وی افزود: در سالهای گذشته خط آنیلینگ گلوگاهی برای نورد سرد بود که با توجه به افزایش تقاضای بازار با چالش هایی مواجه شدیم.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه به وابستگی کوره و پایه آنیلینگ پیش از بومی سازی به شرکت اتریشی که تکنولوژی آن را به طور انحصاری در اختیار داشت، اشاره ای کرد و گفت: تحریم ها مسیر را برای تامین نیاز کوره و پایه آنیلینگ با دشواری همراه کرده بود که شرکت فولاد مبارکه با امکان سنجی و بررسی های لازم و مهندسی معکوس، شرکت های دانش بنیان توانمند در بومی سازی این محصول را شناسایی کرد.

وی بیان داشت: با بومی سازی کوره های آنیلینگ هیدروژنی تحت نظارت کارشناسان فولاد مبارکه محصول نهایی با صرفه اقتصادی 50 درصدی نسبت به مشابه خارجی تولید شد.

نادری با اشاره به سهم دو شرکت دانش بنیان با کارشناسان فولاد مبارکه در بومی سازی این محصول استراتژیک که در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با تولید یک کوره که 10 درصد بر روی خط آنلینگ موثر بود زیربنای ساخت 12 کوره دیگر فراهم شد.

وی اضافه کرد: در فرایند آنیلینگ از هیدروژن با خلوص 100 درصد استفاده می شود که در ابعاد تجهیزات و انسانی ریسک پذیر است و چنانچه اعتماد مجموعه فولاد مبارکه و نورد سرد نبود این مهم محقق نمی شد.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه تصریح کرد: در برنامه ای تدوین شده گام به گام به ویژه در راه اندازی کوره های آنیلینگ هیدروژنی اتکا به توان و تخصص دانش بومی نمایان شد.

وی افزود: با بومی سازی کوره های آنیلینگ هیدروژنی در شرکت فولاد مبارکه با هزینه کمتر و سرعت بیشتر به نیاز بازار و به ویژه صنایع خودروسازی ولوازم خانگی پاسخ داده می شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =