امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد در خصوص آخرین وضعیت این مجتمع گفت: به دلیل مشکلاتی که برای اجرای فاز اول وجود داشته، پیش بینی بر این است تا اوایل پاییز 1400 بتوانیم تولید محصول را در فاز نخست اجرایی که تولید 200هزارتن کنسانتره روی است به سرانجام برسانیم.

امین صفری در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد هم اکنون دارای 50درصد رشد فیزیکی است و تمام تجهیزات فاز اول از صفر تا 100 ساخته و حمل شده و در سایت آماده است. همچنین فوندانسیون کارخانه از بخش سنگ شکن اولیه، آسیا و فولتاسیون فراهم شده و مخازن سلولها نیز بدست ما رسیده و نصبشان آغاز شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت معدن مهدی آباد نیز گفت: در بخش معدن مجتمع سرب و روی مهدی آباد 73 میلیون تن باطله برداری انجام شده و به ذخایر سولفیدی دست پیدا کرده‌ایم و آمادگی تامین خوراک برای کارخانه وجود دارد. همچنین در بخش زیر ساختی نیز در خصوص خط انتقال آب که باید 100کیلومتر از پساب یزد به مجتمع آورده می‌شد 95 کیلومتر آن احداث شده و اکنون تقریبا همه چیز آماده است؛ همچنین با توجه به نیاز به خط برق، ترانسفورماتور برای تامین برق در حال ساخت است.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که برای اجرای فاز اول وجود دارد، پیش بینی بر این است تا اوایل پاییز 1400 بتوانیم تولید محصول را در فاز نخست اجرایی که تولید 200هزارتن کنسانتره است به سرانجام برسانیم و در ادامه مسیر سال 1401، 200هزارتن به میزان تولید اضافه شود و در مجموع 400هزارتن تولید کنسانتره خواهد بود؛ بعد از این پروسه یک پلنت 100هزارتنی کاتد از محل ذخایر اکسیدی ایجاد خواهد شد، به این شکل مجتمع سرب و روی مهدی آباد 400هزاتن کنسانتره روی و 100هزارتن کاتد را تولید خواهد کرد.

وی در خصوص مباحث زیست محیطی و اقدامات صورت گرفته توسط این مجتمع معدنی اظهار کرد: با توجه به اینکه به قرارگرفتن در منطقه حفاظت شده محیط زیست، ارتباط تنگاتنگی با سازمان محیط زیست داریم و طی چند سال گذشته گام به گام با محیط زیست و ضوابط آن به پیش رفتیم؛برای مثال سد باطله نیز در این مجتمع حذف شده و به سمت استفاده از حوضچه های تبخیری رفتیم تا دیگر سد باطله ای نداشته باشیم، همچنین با توجه به اینکه حجم باطله ها بسیار بالاست، در تلاشیم تا کارخانه ای با سیستم فیلتر پرس ایجاد شود تا پسماند طرح نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حیات وحش در این منطقه نیز ساماندهی و حمایت از آنها در برنامه مجتمع قرار دارد، به این صورت که در زمان خشک سالی آبرسانی به این منطقه انجام می‌شود، همچنین مانیتورینگ منطقه حفاظت شده "کالمند"  برای سازمان محیط زیست با هماهنگی این سازمان انجام می‌شود.

صفری افزود: در کل تعامل خوبی با محیط زیست داریم و در تلاشیم تا کمترین تخریب و بهترین بازدهی را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =