علی اصغر عنابستانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم: ما قطعا اتهاماتی که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی زده شد را رد می کنیم. ایشان بر اساس گزارش کمیسیون امنیت ملی کشور نه دوتابعیتی است و نه فرندانشان در خارج از کشور ساکنند. اصلا ضرروتی ندارد مسائلی که تاثیری در کار فرد ندارد مطرح شود.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت گفت: ما براساس شبه و شایعه تصمیم نمی گیریم اما متاسفانه در کشور ما مد شده تا اسم کسی در می آید عده زیادی با هر نیتی شروع می کنند به ایجاد مسائل حاشیه ای و بررسی ها را از یک بررسی کارشناسی به یک بررسی احساسی و حاشیه ای سوق می دهند. این حاشیه سازی ها در امورات مختلف به نفع کشور نیست. ما قطعا اتهاماتی که امروز به وزیر پیشنهادی زده شد را رد می کنیم. ایشان بر اساس گزارش کمیسیون امنیت ملی کشور نه دوتابعیتی است و نه فرندانشان در خارج از کشور ساکنند. اصلا ضرروتی ندارد مسائلی که تاثیری در کار فرد ندارد مطرح شود. ما باید همه تلاشمان را بگذاریم روی پارامتر توانمندی و مباحثی که باید نسبت به کار ارزیابی کنیم و از حاشیه سازی دوری کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه پاسخ به موضوعات مطرح شده در جلسه رای اعتماد امروز گفت: موضوعی که درمورد مدرک تحصیلی آقای رزم حسینی مطرح شد و گفتند ایشان مدرک کارشناسی اقتصاد دارد و به علم روز و پژوهش تسلط ندارد؛ باید بگویم بحث وزرات بحث مدیریت کلان است و تحصیلات مشخص و مرتبطی را نمی توان برای آن نام برد. وزارت یک کار مدیریتی است و توانمندی مدیریتی اشخاص برای یک وزارتخانه باید احراز شود وگرنه برای یک وزارتخانه ای مثل صنعت معدن و تجارت که دارای ده ها، صدها و هزاران حوزه ی تحصیلی صنعتی، معدنی، بازرگانی، اقتصادی و... است نمی توان تحصیلات مشخصی در نظر گرفت. مهم این است که کسی که می خواهد این وزارتخانه را برعهده بگیرد به مسائل کلی حاکم بر وزراتخانه مسلط باشد و مدیر قویی باشد. که از نظر ما جناب آقای رزم حسینی اینگونه بود. ایشان مدیر توانمدی است که می تواند آن تکالیفی را که در وزرات صنعت و معدن بر عهده اش است را به خوبی پیش ببرد و کارنامه ایشان در حوزه مدیریتی این موضوع را اثبات می کند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم در ادامه به کارنامه رزم حسینی پرداخت و گفت: ما در طول این 41 سال گذشته کمتر کسانی را داشته ایم که از ساختار مردمی به وزراتخانه بیایند و آن را اداره کنند که به نظر من اینگونه بهتر می توان وزارتخانه را اداره کنند. آقای رزم حسینی از سال 67 که از جنگ فراغت حاصل کرد تا سال 93 سال های سال در حوزه صنعت، معدن و تجارت ملی و بین المللی کار کرده است و بیش از 35 هزار شغل را در حوزه امورات کار خودش ایجاد کرده است. پس او کسی است که کاملا با ساختار صنعت و معدن و تجارت و مسائل و مشکلات پیرامونی آن به ویژه از نگاه بخش خصوصی و مردمی آگاه است و این یک فرصت گرانسنگی است. همین نگاه بود که در استانداری کرمان و خراسان باعث شد به شدت مشگل گشای واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری در این دو استان باشد.

عنابستانی به توجه ویژه رزم حسینی به نقش آفرینی اجتماعی واحدهای بزرگ صنعتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اشراف به مسائل صنعتی ایشان یک نگاه ویژه ای به حوزه ضرروت نقش آفرینی اجتماعی واحدهای بزرگ صنعتی مثل کارخانه های بزرگ فولاد سازی همچون فولاد مبارکه دارد. چرا که این واحدهای صنعتی بزرگ نسبت به مسائل اجتماعی اطرافشان، نسبت به ایجاد کسب و کارهای خرد و صنایع زیردستی وظیفه دارند و آقای رزم حسینی این خصوصیت و ساختار فکری را دارد و این در کشور کمتر به عنوان وظیفه این واحد ها مورد مطالبه قرار گرفته است و امیدواریم که در مدت کمی که ایشان در این دولت در وزارتخانه خواهند بود بتوانند این بخش و بخش های مثل این را سر و سامان دهند.

شایان ذکر است علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یکی از افرادی بود که امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =