سعید صمدی

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران معتقد است دکتر رزم حسینی گزینه معرفی شده برای وزارت صمت از سوی دولت که سابقه فعالیت در استان کرمان که مینیاتوری از معادن ایران است و طی مدت فعالیت خود نزدیکی خوبی با معادن داشته؛ می‌تواند برای بخش معدن مفید باشد.

سعید صمدی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: البته باید توجه داشت که مدت زمان کوتاهی برای تصدی گری رزم‌حسینی گزینه جدید وزارت صمت باقیمانده و باید بر اساس این زمان کوتاه از وی انتظار داشت.در مدت ۸ تا ۹ ماه برای تصدی‌گری وزارت صمت خیلی نمی‌توان انتظار برنامه ریزی خاصی از وزیر جدید داشت. از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم در شرایطی که متغیرهای زیادی برای تصمیم گیری و انتخاب وزیر صنعت و معدن وجود داشت و انتخاب گزینه را تحت تاثیر قرار داد که کاملا از حوزه معدن و صنعت خارج بود و در نتیجه کار را سخت کرد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های رزم حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت نیز در ادامه گفت: در دوره ای که رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان یک استان معدنی بود، از معادن حمایت خوبی داشت و ارتباط تنگاتنگی با معادن برقرار کرده بود. در مجموع می‌توان گفت عوامل معدنی استان از دوره تصدی‌گری استانداری رزم حسینی راضی بودند و این یک واقعیت است.

به گفته صمدی؛ در مدتی که رزم حسینی استاندار استان کرمان که انواع معادن از زغال‌سنگ گرفته تا سنگ آهن و مس در آن وجود دارند و شرکت‌های بزرگ معدنی نیز در آن فعالند، فعالیت داشته در نتیجه اطلاعات خوب و جامعی در خصوص معادن دارد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که روند خوبی در وزارتخانه صمت برای معادن کشور طی مدت کوتاه باقیمانده پیش رو داشته باشیم.

دبیر انجمن زغالسنگ ایران پایان گفت: گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیروی مناسبی برای این وزارتخانه بزرگ است. چراکه سابقه فعالیت‌های وی نشان می‌دهد در بخش‌های مختلف صنعتی فعال بوده و با بخش معادن نیز آشنایی کامل دارد. اما در مقابل باید در نظر داشت که مدت زمان کوتاهی برای وزارتخانه و تصدی گری این وزارتخانه در اختیار وزیر جدید خواهد بود.

به نظر می‌رسد مشخص شدن وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی که تنها مدت زمان اندکی برای تصدی گری این وزارتخانه بزرگ باقیمانده، اما سطح انتظارات از وزیر منتخب در سطوح بالایی قرار داشته و همه بخشها خواستار سروسامان دادن اوضاع فعلی در بازارهای مختلف صنعتی و معدنی و... در کشور هستند و در این اندیشه اند که با مشخص شدن تکلیف دومین وزارتخانه بزرگ کشور همه چیز روبه راه خواهد شد... اما در این میان باید منتطر ماند و دید که آیا سطح توقعات و برآورده کردن آنها با روی کار آمدن وزیر جدید برآورده می شود یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =