• ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 49625
  • readingTime: ۲ دقیقه
کشاورزی

۶ محصول دانش بنیان حوزه کشاورزی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در خانه فناوری و نوآوری ایران رونمایی شد.

به گزارش ایراسین، خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران (iHiT) میزبان ۵۰ شرکت دانش بنیان پیشرو حوزه کشاورزی ایران به منظور ارائه جدیدترین محصولات فناورانه حوزه غذا و کشاورزی بود.

در این نمایشگاه که با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همراه بود، از شش محصول دانش بنیان و نوآورانه این حوزه رونمایی شد.

بایوگارد، از تولیدات دانش بنیان شرکت فناوری زیستی طبیعت گرا (بایوران) از جمله محصولاتی است که در این رویداد رونمایی شد.

میزان نیاز کشور به محصول چیزی حدود ۲ تا ۵ هزار تن و بازار فروش آن تا پایان ۱۴۰۳ صد تن برآورد شده است.

بایوگارد اولین پروبیوتیک گیاهی (کود-قارچکش) ترکیبی با فرمولاسیون پودر وتابل در کشور است که که حاوی فرمولاسیون ویژه ای از دو پروبیوتیک مهم گیاهی به نام Bacillus velezensis و Trichoderma است. این محصول باهدف بهبود تغذیه و رشد گیاهان و کاهش یا مدیریت خسارت قارچ‌های بیمارگر خاکزاد در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای قابل استفاده است.

دومین محصول رونمایی شده در رویداد امروز از دیگر تولیدات شرکت فناوری زیستی طبیعت گرا (بایوران) است. میزان نیاز کشور چیزی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن و میزان فروش آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تا پایان ۱۴۰۳ ارزیابی شده است.

هایپرولایف یک پروبیوتیک مقاوم به حرارت است که برای اولین بار در کشور برای صنعت دام و طیور تولید شده است. هایپرولایف حاوی باکتری اسپوردار Bacillus subtilis با قابلیت تولید انواع آنزیم‌های گوارشی نظیر پروتئاز، آمیلاز، لیپاز و بتاگالاکتوزیداز است. با استفاده از این محصول، قابلیت هضم‌پذیری مواد غذایی در روده کوچک افزایش یافته و سبب کاهش ضریب تبدیل خوراک و افزایش راندمان تولید شده و از طریق حذف رقابتی در دستگاه گوارش، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری زا ممانعت به عمل می‌آورد.

سومین محصول رونمایی شده هم بلوس الکترونیکی است که به همت شرکت دانش بنیان ریزسامانه های سبز آینده (رسا) تولید شده است، میزان نیاز کشور به این محصول ۸۳ میلیون قطعه ومیزان فروش آن ۱۰ میلیون قطعه برآورد شده‌است. این محصول هزینه‌های دام را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

کیدی گارد از تولیدات دانش بنیان شرکت داروسازی زیست تخمیر هم چهارمین محصول رونمایی شده امروز است که میزان نیاز کشور به این محصول چیزی حدود ۳۷۰ هزار جعبه در سال برآورد و با اثربخشی ۹۰ درصدی تا ۱۰۰ درصد برآورد فروش دارد.

از دیگر تولیدات شرکت داروسازی دانش بنیان زیست تخمیر پنجمین محصول رونمایی شده رویداد است که میزان نیاز کشور به آن یک میلیون و ۳۹۰ هزار جعبه در سال برآورد شده است و با اثربخشی ۸۰ درصدی فروش ۸۰ درصدی آن هم تخمین زده شده است.

ذرت رقم هیبرید سینگل کراس جوین ۴۵

ذرت رقم هیبرید سینگل کراس جوین ۴۵ آخرین و ششمین محصول رونمایی شده از شرکت کشت و صنعت جوین و شرکت دانش بنیان آرین خوشه پارس بود.

میزان نیاز کشور به این محصول ۱۲ تا ۱۴ هزار تن در سال و برآورد فروش آن دو هزار تن در سال ارزیابی شده است. این محصول در زودرس بودن، افزایش بهره بهره وری آب و ظرفیت بالا در تولید دانه اثربخشی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =