• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 52776
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد، محبوبیت سرمایه‌گذاری طلا در حال افزایش است. به خصوص پس از خوش‌بینی موسسات مالی به افزایش قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ اکنون مردم به خصوص چینی‌ها روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری مانند خرید املاک را رها کرده‌اند و طلا می‌خرند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا در معاملات آتی بازار شانگهای در حال افزایش است زیرا چینی‌ها به پس‌انداز از طریق طلا علاقه‌مند شده‌اند. در بازار چین خرید آپارتمان به عنوان روش سنتی پس‌انداز شناخته می‌شد ولی محبوبیت بازار مسکن کاهش یافته است. بر اساس داده‌های رسمی دولت چین در این کشور میلیون‌ها آپارتمان نیمه‌کاره وجود دارد و شرکت‌های ساخت و ساز نیز تنها یک قدم دیگر با ورشکستگی کامل فاصله دارند. پیش‌بینی‌ها از کاهش جمعیت چین، چشم‌انداز بازار مسکن این کشور را منفی کرد و اکنون طلا برای چینی‌ها از هر زمان دیگری محبوب‌تر است. پرمیوم قرارداد ماه دوم طلای شانگهای ۲۹ دلار جهش کرد و با اینکه طلا در سقف تاریخی خود قرار دارد، چینی‌ها همچنان در حال خرید طلا هستند.

داده‌های بسیاری از رشد سرمایه‌گذاری طلا در کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه منتشر می‌شود. در ایران نیز اگرچه داده رسمی در این‌باره وجود ندارد ولی حراج شمش و انواع سکه توسط بانک مرکزی تاکنون موفق به کنترل عطش تقاضا یا کنترل قیمت‌ها نشده‌است. انس طلا در ماه‌های گذشته بارها سقف تاریخی خود را پشت سر گذاشت و به دنبال آن قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش چشم‌گیری داشت. بدون در نظر گرفتن بازدهی رمزارزها در یک سال گذشته هیچ‌کدام از بازارها بازدهی بازار طلا را نداشت و مردم دنیا به خصوص چینی‌ها با استدلال این مسائل پس‌انداز طلا را افزایش داده‌اند، این موضوع تنها مربوط به مردم چین نیست، بانک مرکزی چین در طول ۱۷ ماه گذشته هر ماه بر ذخایر طلای خود افزوده است. البته علاقه چینی‌ها به طلا تنها مربوط به چند ماه گذشته نیست، آنها از سال ۱۹۹۴ برای افزایش موجودی طلای خود دست به کار شدند.

سرمایه‌گذاری طلا هر روز محبوب‌تر می‌شود

موج صعودی فعلی قیمت‌ها در بازار طلا از زمستان سال ۲۰۲۳ آغاز شد و انس طلا در بازارهای جهانی همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند. مؤسسات مختلف از چشم‌انداز روشن برای افزایش قیمت طلا در ماه‌های پیش‌رو گفتند. گلدمن‌ساکس معتقد است احتمال رشد بیش از ۱۰ درصدی قیمت طلا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ وجود دارد و بلومبرگ نیز در گزارشی قیمت طلا در این بازه زمانی را بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار تخمین زد. با این حال باید توجه داشت سنگین‌ترین ریزش‌ها همیشه در اوج امیدواری به افزایش قیمت ایجاد می‌شود. در بازار داخلی منابع مختلف از کاهش حجم معاملات سخن می‌گویند با این حال گفت‌وگو با بازاریان نشان می‌دهد درصد بالایی از آنها چشم‌انداز روشنی به افزایش قیمت طلا در بلند مدت دارند. افزایش قیمت انس طلا چشم‌انداز قیمت طلا تا پایان ۱۴۰۳ را روشن کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =