• ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
  • کد خبر: 49428
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

تقاضا برای سکه و طلا در هفته سوم بهمن‌ماه افزایش پیدا کرد و به دنبال آن روند ریزشی قوی قیمت‌ها که از دو هفته قبل آغاز شده‌ بود، در هفته سوم بهمن‌ماه متوقف شد. طلای آبشده به سطح ۱۳ میلیون تومان برگشت و سکه‌ امامی در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روزهای پرتقاضای بسیاری برای بازار سکه و طلا در پاییز و زمستان سال جاری وجود داشت تا قیمت‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کند تا اینکه دو هفته قبل یعنی در هفته دوم بهمن‌ماه روند صعودی قیمت‌ها متوقف شد. سکه در یک نزول هفتگی سنگین از کانال ۳۵ میلیون تومان تا نزدیک کانال ۳۱ میلیون تومان کاهشی شد با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد برآیند قیمتی قیمت سکه و طلا در هفته سوم‌بهمن ماه پس از ریزش سنگین دو هفته قبل مثبت است.

هفته گذشته سکه طرح جدید در کانال ۳۱ تا ۳۲ میلیون تومان نوسان می‌کرد. در اواسط هفته برخی از منابع مدعی شدند قیمت سکه به کانال ۳۳ میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرد ولی خیلی زود با موج جدیدی از عرضه‌ها به کانال ۳۲ میلیون تومان بازگشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از پنج هفته نوسانات قیمت سکه در هفته سوم بهمن‌ماه کاهش پیدا کرد و بازار از شرایط هیجانی خارج شد، با این حال سکه در محدوده ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرتقاضا بود.

توقف روند ریزشی با افزایش تقاضا در بازار طلا

تعطیلات روز پنج‌شنبه و یک‌شنبه نیز دلیلی شد تا نوسانات بازار طلا از اواسط هفته کاهش پیدا کند. فاطمی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در مورد نوسانات بازار سکه می‌گوید: اگرچه قیمت‌ها صعودی نشد ولی خط روند نزولی شکسته شد، تا بار دیگر امید دستیابی به کانال‌های بالاتر زنده شود. گزارش‌های میدانی از بازار سکه و طلا نسبت به کاهش شدید تقاضا حکایت دارد. بازاریان مدعی‌اند در سال‌های گذشته تقاضا به خصوص برای مصنوعات در ماه‌های رجب و شعبان افزایش پیدا می‌کرد ولی امسال برخلاف انتظارات تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد. فاطمی ادامه داد: بیشتر خریداران معامله‌گران‌کوتاه مدت و سفته‌بازان هستند و میزان تقاضای واقعی نزدیک به صفر است. همین مسئله در بازار طلای آبشده نیز دیده می‌شود.

سطح تقاضا برای طلای آبشده پایین است با این حال برآیند قیمتی طلای آبشده نیز مانند سکه امامی در هفته سوم بهمن‌ماه مثبت بود. در روز آغازین این هفته قیمت طلای آبشده تا ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد ولی تا پایان هفته به کانال قیمتی بالاتر از ۱۲ میلیون تومان بازگشت. رشد قیمت طلای آبشده در هفته سوم بهمن‌ماه به مراتب بالاتر از سکه امامی بود.

توقف روند ریزشی با افزایش تقاضا در بازار طلا

در بازار طلای آبشده نیز مانند سکه امامی تعطیلی پایان هفته دلیلی شد تا نوسانات بازار به خصوص در روز چهارشنبه بدون توجه به انس طلا کاهش پیدا کند. در روزهای اخیر انس طلا کم نوسان بود. فاطمی در این‌باره می‌گوید: فعالان بازار طلا همیشه نیم‌نگاهی به بازارهای جهانی دارند ولی انس طلا روند صعودی یا نزولی ندارد برای همین طلای آبشده نیز موج قوی صعودی یا نزولی نمی‌گیرد. هفته چهارم بهمن‌ماه همزمان با تعطیلات سال نو در چین است به همین دلیل افراد زیادی عقیده دارند تا پایان بهمن موج صعودی یا نزولی قوی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =