گل آرایی خودرو

با شروع ماه رجب و شعبان زوج‌های زیادی در تب‌وتاب برنامه‌ریزی برای برپایی جشن عروسی خود می‌افتند. یکی از مهم‌ترین ملزومات شب عروسی، تزئین و گل‌آرایی خودرو است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد گل‌آرایی خودرو بین یک میلیون تومان تا بیش از صد میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عصرهای زمستانی زوج‌های زیادی برای انتخاب مدل گل‌آرایی خودرو خود و نوبت گرفتن به گل فروشی‌ها مراجعه می‌کنند. تعدادی از آن‌ها موبایل به دست با ذوقی فراوان عکس‌های انتخابی از پینترس را به گل‌فروشان نشان می‌دهند، گویی ساعت‌ها با وسواس خاصی در جست‌وجوی مدلی جذاب و خیره کننده برای گل‌آرایی خودرو خود بوده‌اند تا خودرو آن‌ها شب عروسی مانند اسب سفید شاهزاده بدرخشد. ولی شنیدن اعداد و ارقام چند ده میلیونی هزینه گل‌آرایی خودرو به سبک پینترسی ذوق بسیاری از آن‌ها را کور می‌کند و خیلی زود فروشگاه را ترک می‌کنند. گفت‌وگو با تعدادی از گل فروشان اصفهانی نشان می‌دهد بیشتر زوج‌ها مدل‌هایی مختصر و اقتصادی دربازه قیمت یک تا سه میلیون تومان را برای گل‌آرایی خودرو خود انتخاب می‌کنند و نهایت سالی یکی دو بار یا حتی دو سالی یک‌بار مشتری برای گل‌آرایی لاکچری خودرو با قیمت‌های چند ده میلیون تومانی پیدا می‌شود.

گل‌آرایی لاکچری خودرو یا یک اتومبیل کارکرده!؟

شاید در نگاه اول قضیه ساده به نظر برسد یا حتی با خود بگویید: «آماده کردن چهارتا شاخه گل و نصب آن روی خودرو برای یک شب دردسر یا هزینه‌ای ندارد.» ولی سخت در اشتباهید! گل‌آرایی خودرو یکی از موارد گران برای مراسم عروسی به شمار می‌رود و برای آن باید بودجه میلیونی یا حتی صد میلیون تومانی درنظر گیرید. بررسی‌ها از بازار گل و قیمت گل‌آرایی در اصفهان حاکی از آن است که گل‌آرایی خودرو با ساده‌ترین حالت ممکن بین یک تا سه میلیون تومان هزینه دارد و این قیمت برای مدل‌های لوکس با گل طبیعی به حوالی ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌رسد. تزئین خودرو عروس و داماد با گل‌های رز و ارکیده نیز به عنوان گران‌ترین مدل، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان یعنی هم قیمت با یک خودرو کارکرده قدیمی هزینه دارد. براساس مشاهدات میدانی قیمت گل‌آرایی خودرو به نوع گل، تعداد و حجم گل‌های استفاده شده، ملزومات جانبی مانند تور، ربان، عروسک، بادکنک و چیدمان آن‌ها بستگی دارد که گران‌ترین گل‌ها برای تزئین خودرو ارکیده، آنتوریوم، رز و انواع گل‌های هلندی و تایلندی است. درمقابل گل‌هایی از قبیل لیسیانتوس، لیلیوم، میخک، آلستر و مریم قیمت به صرفه‌تری دارند و درشمار گل‌های پرتقاضا برای گل‌آرایی خودرو قرار می‌گیرند. همچنین مدل‌هایی پر برگ برای گل آرایی خودرو انتخاب زوج‌های زیادی است و طبق توضیحات فعالان این صنف هرچه از برگ بیشتر و از گل کمتر استفاده شود، قیمت گل‌آرایی کاهش محسوسی می‌یابد. جالب این است قیمت گل در فصل زمستان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید بالا می‌رود و هرچه روز گل‌آرایی به مناسبت‌هایی مثل روز پدر یا نیمه شعبان نزدیک‌تر باشد، زوج‌ها باید هزینه بیشتری برای گل‌آرایی خودرو خود بپردازند.

دسته گل میلیونی عروس با اشانتیون گل جیبی داماد

برخی از زوج‌ها تمایل دارند دسته گل عروس را با مدل گل‌آرایی خودرو خود هماهنگ کنند که در این صورت باید هزینه بیشتری بپردازند زیرا تهیه دسته گل طبیعی برای عروس دست کم یک میلیون تومان آب می‌خورد. هزینه دسته گل عروس مانند گل‌آرایی خودرو بر اساس نوع گل و طرح انتخابی مشخص می‌شود؛ اگر زوج‌ها گل‌های مصنوعی و مدلی ساده را انتخاب کنند، هزینه دسته گل آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود؛ برای‌نمونه دسته گل رز مخملی مصنوعی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، دسته گل رز سفید مصنوعی عروس مدل مروارید بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان و دسته گل پئونی سفید ۷۰۰ تا ۹۳۰ هزار تومان قیمت دارد. درمقابل سفارش دست گل‌های طبیعی ست با گل‌آرایی خودرو به بودجه حداقل یک میلیون تومانی نیاز دارد و این بها برای دسته گل‌های لاکچری به حوالی پنج میلیون تومان می‌رسد؛ مانند دسته گل عروس با ترکیب گل‌های ارکیده، رز و آن اما با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، دسته گل ترکیبی گل شیپوری و رز با بهای یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دسته گل لاله و ارکیده با قیمت سه میلیون تومان. دراین میان شماری از گل‌فروشان اصفهانی برای مشتریان اشانتیون درنظر گفته‌اند و اگر زوج‌ها دسته گل و گل‌آرایی خودرو خود را به صورت ست سفارش دهند، گل جیبی داماد اشانتیون به آن‌ها تعلق می‌گیرد!

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد سعیدیان ES ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام و‌خسته نباشید مقاله‌تونو دیدم و داغم تازه شد اقا من الان باید یه سال باشه سر زندگیم باشم خانمم البته خانم سابقم یه مدل گل برای ماشینمون انتخاب کرد ماشینم می گفت باید سوناتا باشه اجاره کنیم گفتم باشه بعد چندتا گل فروشی رفتیم یکیش گفت ۹۳ میلیون یکی دیگه گفت ۱۰۵ میلیون منم یه کارمند بانکم پول که پارو نمی کنم خلاصه سرتونو‌دردنیارم گفتم ندارم خانم واجب نیست اونم گفت تو که پول یه گلو نداری غلط می کنی زن بگیری پشت پا زد به همه چیز و رفت الانم امار دارم زن یه پیرمرد پولدار داره میشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =