• ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 49268
  • readingTime: ۳ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند؛

مراسم ازدواج با هزینه نجومی

تالارها برای برگزاری جشن عروسی در اعیاد و روزهای تعطیل رجب و شعبان رزرو شده‌اند
مراسم عروسی

شب‌های رجب و شعبان، خیابان‌های شهر بوی عروسی می‌دهد و تالارهای بسیاری جهت برگزاری جشن عروسی به ویژه در اعیاد و روزهای تعطیل رزرو شده‌اند. مراسمی که شاید کمتر از پنج ساعت طول بکشد ولی برگزاری جشن آن به ساده‌ترین شکل ممکن به بودجه بیش از صد میلیون تومان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صندلی‌ها در حیاط دور تا دور حوض آبی مملو از ماهی‌های قرمز چیده می‌شد، همه چیز ساده و بی‌آلایش به دور از گل آرایی و تجملات رنگارنگ بود. مهمانان یکی پس از دیگری می‌آمدند تا آغاز زندگی دو جوان را با سادگی تمام جشن بگیرند. ولی این روزها برگزاری مراسم عروسی دیگر به این سادگی‌ها نیست. زوج‌ها برای جشن آغاز زندگی خود باید حسابی دست به جیب شوند و خود را برای پرداخت مبالغ ریز و درشت عروسی آماده کنند. از این رو بی‌دلیل نیست این جشن برای بسیاری از جوانان حکم دیو دو سر را دارد، دیوی که هزینه چند صد میلیونی تومانی به بار می‌آورد! آغاز ماه‌های رجب و شعبان و فرا رسیدن اعیاد مختلف سبب شده برگزاری مراسم‌های عروسی داغ شود و زوج‌های زیادی تمایل به شروع زندگی مشترک خود قبل از آغاز ماه رمضان داشته باشند. در این شرایط برگزاری جشن عروسی بدون در نظر گرفتن مخارج شخصی عروس و داماد در زمستان ۱۴۰۲ چقدر هزینه دارد؟

باغ تالار عروسی

از مرق تا غرب اصفهان باغ و تالارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام پکیج‌های متفاوتی با تخفیف یا هدیه ویژه عروس و داماد برای برگزاری مراسم عروسی در نظر گرفته‌اند. ولی گاهی رقم‌های عجیب و غریبی برای رزرو این تالارها اعلام می‌شود تا برق از کله زوج‌ها بپراند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بخش چشمگیری از هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسم به رزرو باغ و تالار اختصاص دارد و هزینه کرایه تالار با توجه به محل آن، تعداد مهمانان، روز رزرو در هفته و پکیج انتخابی تعیین می‌شود. همچنین رزرو تالار در مرق اصفهان به هزینه بیشتری نسبت به باغ و تالارهای دیگر مناطق شهر مانند اطراف آتشگاه، نجف آباد، باغ بهادران و … نیاز دارد؛ برای نمونه هزینه رزرو یک تالار در اطراف نجف آباد از ۲۵ میلیون تومان شروع می‌شود ولی این بها برای تالارهای مرق اصفهان به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. تعداد انگشت شماری از باغ و تالارهای لوکس و وی‌آی‌پی اصفهان هم از ۶۰ میلیون تومان به بالا نرخ می‌دهند. علاوه بر رزرو تالار باید هزینه گل‌آرایی و دکوراسیون، آتش بازی، موسیقی و دی‌جی، مراسم استقبال از عروس و داماد و دف‌زنی و امثال آن را نیز به بودجه کرایه باغ و تالار خود اضافه کنید که رزرو یک تالار معمولی با ساده‌ترین پکیج و گل آرایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد. اگر تمایل به برگزاری مراسم خود در انتهای هفته باشید هم باید حداقل هفت میلیون تومان بیشتر بپردازید زیرا ورودی سالن‌های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، اواسط هفته یا آخر هفته متفاوت است.

https://media.irasin.ir/d/2024/01/31/0/75067.jpeg?ts=1706693669108

میوه، شیرینی و شام عروسی

بودجه مورد نیاز برای خرید میوه، شیرینی و شام به تعداد مهمانان، نوع و کیفیت آن‌ها بستگی دارد. اگر انتخاب شما یک نمونه غذا با کیفیت متوسط همراه با سالاد و نوشابه باشد، باید در ازای هر مهمان ۲۰۰ هزار تومان بپردازید که این بودجه برای سفره‌های رنگین‌تر با مخلفات بیشتر به بیش از یک میلیون تومان در ازای هر مهمان می‌رسد. طبق بررسی‌های میدانی هزینه تهیه دو تا سه نوع میوه به همراه شیرینی دانمارکی یا زبان برای پذیرایی از ۲۰۰ مهمان بسته به کیفیت آن از ۱۱ میلیون تومان شروع می‌شود. قیمت هر کیلوگرم کیک سفارشی مخصوص مراسم عروسی در قنادی‌های اصفهان از ۲۰۰ هزار تومان به بالاست و با توجه به میزان فوندانت و طرحی که شما سفارش می‌دهید، قیمت‌ها حتی تا ۵۰۰ هزار تومان بالا می‌رود تا سفارش یک کیک ۲۰ کیلوگرمی در ازای ۱۰۰ گرم برای ۲۰۰ مهمان چهار تا ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

https://media.irasin.ir/d/2024/01/31/0/75070.jpeg?ts=1706693670455

کارت عروسی

کارت دعوت نیز بخشی از هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی را به‌خود اختصاص می‌دهد. استفاده از کارت‌های دعوت آنلاین به‌تازگی ترند شده که با پرداخت یک میلیون تومان امکان طراحی یک کارت آنلاین با صدای زوج‌ها یا قسمتی از موسیقی خاصی وجود دارد. تهیه کارت‌های آنلاین ساده نیز با بودجه ۵۰۰ هزار تومانی یا کمتر امکان‌پذیر است. در مقابل اگر شیوه سنتی را برای دعوت کردن از مهمانان ترجیح می‌دهید، هزینه تهیه کارت دعوت عروسی به طرح انتخابی و تعداد مهمانان بستگی دارد و به‌طور کلی هزینه یک کارت دعوت ساده و کوچک بدون اکسسوری از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود و بهای هر عدد کارت لوکس به حوالی ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

https://media.irasin.ir/d/2024/01/31/0/75069.jpeg?ts=1706693669840

آتلیه و فیلم‌برداری

هزینه پکیج عکاسی و فیلم‌برداری مراسم عروسی در سال ۱۴۰۲ بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است. البته شاید این رقم با توجه به روز مراسم، نوع و سطح آتلیه و خدمات ارائه شده، فیلم فرمالیته و… بالا یا پایین‌تر شود؛ برای مثال هزینه عکس و فیلم برداری در اعیاد مانند مبعث یا نیمه شعبان به مراتب بیشتر از روزهای دیگر رجب و شعبان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =