بازگشایی زاینده رود

با بازگشایی زاینده‌رود، تقاضا برای اقامت یک یا چند روزه در اصفهان بالا رفته است، چرا که بسیاری از مردم، فرصت تماشای جاری بودن چند روزه زاینده‌رود را غنیمت می‌شمارند. همین مسئله باعث شده، نرخ اقامتگاه‌ها رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. در این میان اقامت در یک سوئیت یا واحد آپارتمان با نمای زاینده‌رود، هزینه بالاتری برای مسافران دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اگرچه پاییز و فصل مدارس زمان مسافرت نیست ولی نصف‌جهان در پاییز ۱۴۰۲ همزمان با بازگشایی زاینده‌رود پذیرای مسافران زیادی است. مسافرانی که سبب بازگشت رونق به بازار اجاره اقامتگاه‌های همجوار با زاینده‌رود شده‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مالکان تا دوسه هفته قبل برای اجاره سوئیت‌های خود در حاشیه زاینده‌رود تخفیف‌های باورکردنی ارائه می‌دادند. ولی این روزها همزمان با بازگشایی موقتی رودخانه، قیمت اجاره یک شب اقامتگاه با نمای زاینده‌رود در اصفهان از بهای یک ویلا در بندر انزلی یا یک کلبه چوبی با امکانات کامل در ماسال بیشتر شده است.

اقامتگاه‌هایی در حاشیه رود

گران‌ترین اقامتگاه‌ها در حاشیه رود با نمای زاینده رود قرار دارند و اجاره‌بهای این اقامتگاه‌ها با بازگشایی موقتی زاینده‌رود دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. بررسی جزئیات آگهی‌ این اقامتگاه‌ها در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد اجاره یک سوئیت نقلی برای یک شب در حوالی زاینده رود دست کم یک میلیون تومان هزینه دارد. همچنین هزینه اجاره سوئیت باتوجه به روزهای هفته متفاوت است و مسافران برای اجاره سوئیت در آخر هفته باید هزینه بیشتری بپردازند. سوئیت تک خوابه با ظرفیت چهار نفر در خیابان مشتاق با نمای مستقیم زاینده رود و پل خواجو نمونه‌ای از اقامتگاه حاشیه‌ رود اصفهان محسوب می‌شود که مسافران باید در ازای هر شب اقامت در روزهای عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در آخر هفته‌ها یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازند و هزینه هر نفر بیشتر نیز معادل ۱۰۰ هزار تومان است. اجاره یک شب واحد دو خوابه ۱۲۰ مترمربعی با ظرفیت چهار تا شش نفر در بلوار ملت نیز در ابتدای هفته یک میلیون تومان، در اواسط هفته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در انتهای هفته دو میلیون تومان است. گفت‌وگو با تعدادی از مالکان نشان می‌دهد تعداد نفرات برای اجاره این آپارتمان یا سوئیت‌ها در آگهی‌ها درج شده است و به ازای هر نفر بیشتر باید بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به کرایه اقامتگاه‌ اضافه شود؛ برای نمونه باید به آپارتمان تک خوابه ۸۵ مترمربعی در خیابان کمال اسماعیل اشاره کرد که از نمای مستقیم زاینده‌رود و سی‌وسه پل برخوردار است. هزینه اجاره این ملک در طول هفته ۸۰۰ هزار تومان و در انتهای هفته یک میلیون تومان است ولی این اجاره برای یک خانواده دو نفره درنظر گرفته شده و به ازای هر نفر بیشتر باید ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود. جالب این است اجاره یک شب ویلای ۱۰۰ مترمربعی در بندر انزلی ۶۳۷ هزار تومان یعنی حدود نصف قیمت یک سوئیت همجوار با زاینده‌رود آب می‌خورد و یا کلبه چوبی با امکانات کامل در ماسال با کرایه هر شب ۵۰۵ هزار تومان آگهی شده است.

یک قدم دورتر از رود

هزینه کرایه یک شب سوییت در حوالی زاینده‌رود طبق مشاهدات بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. اگرچه این اقامتگاه‌ها فاصله چندانی با زاینده‌رود ندارند ولی با کرایه آن‌ها خبری از نمای مستقیم زاینده‌رود نیست. با این‌حال بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تقاضا برای اجاره این دسته اقامتگاه‌ها به دلیل قیمت مناسب، بالاست. این اقامتگاه‌ها در مناطق مختلفی مانند بزرگمهر، شمس آبادی، فردوسی، چهارباغ بالا، حکیم نظامی، توحید و...قرار دارند. آپارتمان ۷۰ مترمربعی مبله دو خوابه در خیابان عافیت با فاصله تقریبی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی تا زاینده رود با ظرفیت دو تا شش نفر و قیمت هر شب اقامت ۶۰۰ هزار تومان در روزهای عادی و یک میلیون تومان در آخر هفته، آپارتمان ۸۰ مترمربعی تک خوابه در حکیم نظامی با فاصله تقریبی ۳۰ دقیقه پیاده روی تا زاینده رود با ظرفیت سه تا ۱۰نفر و کرایه هر شب اقامت ۵۰۰ هزار تومان در روزهای عادی و ۸۷۰ هزار تومان در آخر هفته از جمله اقامتگاه‌های نزدیک به زاینده‌رود به شمار می‌روند.

هتل و اقامتگاه‌های سنتی

هزینه اقامت در هتل و اقامتگاه‌های سنتی در حوالی زاینده رود کم‌تر از سوئیت و آپارتمان‌هاست، با این حال تعرفه کرایه این اقامتگاه‌ها نیز پس از بازگشایی موقتی رودخانه از گرانی‌ها بی نصیب نماند. براساس بررسی‌های میدانی هزینه اسکان در اقامتگاه‌های سنتی اصفهان بسته به موقعیت مکانی، فاصله از رودخانه و امکانات اتاق از ۲۵۰ هزار تومان شروع و به حوالی ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ بهای یک شب اقامت در هتل‌های لوکس اصفهان با نمای رودخانه نیز از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =