• ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
  • کد خبر: 45336
  • readingTime: ۲ دقیقه
شکر

افزایش قیمت شکر در بازارهای جهانی با افزایش رقم فروش تولیدکنندگان داخلی قند و شکر همراه بود. بیشتر فعالان گروه قند و شکر ۷ ماه اول سال ۱۴۰۲ فروش به مراتب بالاتری نسبت به ۷ ماه اول ۱۴۰۱ ثبت کرده‌اند. برای مثال فروش قند لرستان ۴۴۴ درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت هر تن شکر به ۷۵۷ دلار رسید. این بالاترین قیمت شکر در طول ۱۲ سال گذشته است. روند صعودی قیمت شکر از اواسط سال ۲۰۱۹ شروع شد و تا اکنون ادامه دارد. توقف صادرات شکر از هند به عنوان یکی از تامین‌کنندگان شکر جهانی اصلی‌ترین دلیل این رالی صعودی است. هندی‌ها با هدف کاهش واردات اتانول، نیشکر تولیدی خود را صرف تولید اتانول می‌کنند و دیگر شکری برای صادرات ندارند.

رشد فروش قند و شکر تولید کنندگان داخلی

قطع صادرات شکر توسط هندی‌ها بازارهای داخلی ایران را متاثر کرد تا بنا بر گزارش‌های میدانی قیمت قند وشکر بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند. نتیجه این اتفاقات رشد رقم فروش در تولیدکنندگان داخلی قند و شکر بود. گزارش‌های ۶ ماهه گروه قند و شکر از افزایش سنگین فروش شرکت‌های فعال در این حوزه خبر می‌دهد و صورت‌های مالی مهر ماه نیز ادامه روند صعودی فروش تولیدکنندگان قند و شکر را تایید می‌کند. فروش این شرکت‌ها در طول مهرماه به صورت نمودار زیر است:

رشد فروش قند و شکر تولید کنندگان داخلی

۶ تولیدکننده قند و شکر در مهرماه فروشی بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت کرده‌اند و در میان آنها قصفها با فروش ۳۲۴ میلیارد تومانی در صدر قرار می‌گیرد. فروش این تولیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته‌ است.

رشد فروش قند و شکر تولید کنندگان داخلی

درآمد قنقش در مهر ۱۴۰۲ نسبت به مهر ۱۴۰۱ حدود ۵۳ برابر شده‌ است. فروش قلرست، قشهد و قپیرا نیز در این بازه زمانی بیش از هزار درصد رشد کرده‌ است. فروش سایر تولیدکنندگان بزرگ قند و شکر نیز به صورت نجومی رشد داشت تا اعداد و ارقام فروش گروه قند و شکر به یک باره تغییر چشم‌گیری داشته باشد. از طرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد فروش فقط مختص مهر ماه نیست و تولیدکنندگان در مجموع ۷ ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش بالاتری به ثبت رسانده‌اند.

رشد فروش قند و شکر تولید کنندگان داخلی

افزایش قیمت جهانی شکر در ماه‌های ابتدایی سال تاثیر خاصی در بازار داخلی نگذاشت ولی از اوایل تابستان قیمت‌ها فاز صعودی گرفت. فروش شرکت‌ها در طول ۷ ماه اول از سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد. اگر افزایش قیمت شکر در بازار داخلی از اول سال لحاظ می‌شد رشد فروش شرکت‌ها به مراتب بیشتر بود. فروش قلرست در این بازه زمانی ۴۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود، قنقش نیز هفت ماه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۰ درصد بیشتر از ۷ ماه اول سال ۱۴۰۱ فروخت. به صورت کلی تمام شرکت‌های داخلی در سال جاری تا کنون فروش بالاتری نسبت به سال گذشته ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =