دلار

قیمت دلار طی دو روز گذشته با افت و خیزهای قابل توجه در بازار آزاد معامله شد. دیروز این اسکناس برخلاف روند صعودی شنبه، در مسیر کاهشی قرار گرفت. معامله‌گران اصلاح قیمت دلار و عقب‌نشینی به کف کانال ۵۱ هزار تومانی را حاصل تلاش سیاست‌گذار می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۴۰۰ تومانی با رقم ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. معامله‌گران ارز کشیده‌ شدن افسار رشد قیمت دلار در مواقع بحرانی را حاصل تلاش و یکه‌تازی سیاست‌گذار می‌دانند.

با وجود اینکه دلار در بازار آزاد با افزایش و کاهش‌های شارپی نوسان دارد؛ اما روند قیمت دلار حواله و اسکناس که بانک مرکزی در قالب سهمیه مشخص برای هر بخش اختصاص داده نوسانات محدود کمتر از ۱۰ تومانی داشته است.

باید در نظر داشت موضوع جنگ میان حماس و اسرائیل همچنان مورد توجه بازیگران بازار ارز است. اما آنچه به دلار امکان صعود نمی‌دهد ارزپاشی سیاست‌گذار است. کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند تقاضا برای دارایی‌های امن نظیر طلا و دلار در مواقع بحرانی افزایش می‌یابد اما فعلا بازار به رخدادهای منطقه عادت کرده و شرایط، کمی تعدیل شده است.

تحلیلگران بازار به مسائل سیاسی به‌عنوان یکی از محرک‌های موثر بر قیمت اسکناس دلار تاکید می‌کنند. تا پیش از جنگ حماس و اسرائیل مساله تفاهم با اروپا و آمریکا و احیای برجام محرک اصلی ثبات قیمت دلار بود، اما اکنون فعالان بازار ارز موضوع جنگ منطقه را مهمترین عامل در رونددهی به بازارهای مالی می‌دانند.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته هفتم آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۵۸ تومان عرضه شد و ۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با پنج تومان افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد و کاهش ۸۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۶۰۴ تومان تعیین شد و ۸۹ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۶۴۰ تومان قیمت‌گذاری شد و ۷۹ تومان افت داشت.

دیروز درهم امارات با افت ۱۸۰ تومانی کانال ۱۴ میلیونی را ترک کرد و با قیمت ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان درج شد و تغییر دو تومانی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =