• ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
  • کد خبر: 43024
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

قیمت دلار که هفته گذشته وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شده بود، دیروز با کاهش ۲۰۰ تومانی به منطقه مهم ۴۹ هزار تومانی برگشت. به نظر می‌رسد بازارساز قصد دارد با خبردرمانی، این اسکناس را به عقب‌نشینی در کریدور ۴۰ هزار تومانی وادار کند.

گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان محدود کاهشی داشت. با وجود اینکه این اسکناس تمایل به کریدور ۵۰ هزار تومانی دارد، اما سیاست‌گذار در تلاش است مانع پیشروی قیمت دلار شود.

به نظر می‌رسد با توجه به چسبندگی قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی و نوسانات محدود قیمتی، فعالان بزرگ بازار ارز تمایلی به خرید و فروش و رغبتی به معامله ندارند. زیرا هزینه معاملاتشان نسبت به نوسانی که قیمت‌ها دارد ارزنده نیست و عملا معاملات جذابیتی ندارد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۶ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با هشت تومان کاهش به قیمت ۴۱ هزار و ۲۷۹ تومان عرضه شد؛ با توجه به کاهش‌های یک تا دو تومانی، این مقدار افت در ماه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۲۷ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش قیمت داشت. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۸۹۴ تومان معامله شد و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۱۸ تومان عرضه شد و کاهش ۱۸۱ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با با رقم ۴۰ هزار و ۱۶ تومانی عرضه شد.

روز قبل قیمت درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۸ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل همچنان بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =