بازار پوشاک

رضا باطنی، عضو هیئت مدیره پوشاک اصفهان گفت: «این روزها تقاضا بیشتر برای اجناس ارزان قیمت وجود دارد و تنها اجناس ایرانی در بازار عرضه می‌شود.»

به گزارش ایراسین، ویترین‌های هزار رنگ فروشگاه‌ها در مجتمع‌های تجاری و بازار پوشاک در این ایام بیشتر از هر زمانی به چشم می‌آید. شماری از پوشاک ‌فروشان حراج آخر فصل را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده‌اند و این روزها بر شیشه ویترین بسیاری از لباس‌فروشی‌های سطح شهر کاغذ تخفیف ۲۰تا ۵۰ درصدی و گاهی ۷۰ درصد نصب شده است. برخی دیگر از پوشاک‌فروشان بساط حراج پایان فصل را جمع کرده‌اند و پوشاک با مد سال جدید عرضه می‌کنند. دراین میان فروشگاه‌های اینترنتی زودتر به پیشواز سال جدید رفته‌اند تا اجناس نوروزی خود را به فروش برسانند. رضا باطنی، عضو هیئت مدیره پوشاک اصفهان در پاسخ به اینکه آیا بازار پوشاک در آستانه سال جدید رنگ رونق به خود گرفته است به خبرنگار ایراسین توضیح داد: «اجناس در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش قیمت دارد. مردم قصد خرید دارند و به بازار مراجعه می کنند ولی با مشاهده قیمت‌ها از خرید جا می‌زنند. وضعیت امسال بازار پوشاک به مراتب نابه‌سامان‌تر از سال‌های گذشته است.»

او در ادامه گفت: «بعضی از اجناس موجود در بازار معروف به فیک است که در شمار اجناس ارزان قیمت قرار می‌گیرند و این روزها تقاضا برای این اجناس وجود دارد. ولی اجناس باکیفیت‌تر با قیمت بالا آنچنان که باید و شاید مشتری ندارد.» بررسی میدانی از بازار پوشاک نشان می‌دهد بهای انواع مانتو از ۴۰۰ هزار تومان، پیراهن و تی‌شرت مردانه از ۲۵۰ هزار تومان، شلوار زنانه و مردانه به ترتیب از ۲۲۰ و ۳۰۰هزار تومان شروع می‌شود. همچنین انواع شال و روسری با قیمت ۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. باطنی خاطر نشان کرد: «درحال حاضر جنس خارجی در بازار عرضه نمی‌شود و بازار پوشاک در انحصار اجناس ایرانی است.»

عضو هیئت مدیره پوشاک نوسانات نرخ ارز را بر بازار پوشاک اثرگذار دانست و افزود: «تولیدکنندگان پوشاک سرگردان شده‌اند زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت دلار نمی‌توان آنچه را که تولید می‌شود سرجایش بازگرداند؛ به عبارت دیگر مواد اولیه، پارچه و متریال به دنبال نرخ دلار نوسان قیمت دارند. امروز تولیدکننده مواد اولیه را می‌خرد و هنوز به تولید وعرضه نرسیده است که متوجه افزایش قیمت پارچه یا دیگر مواد اولیه می‌شود.» باطنی با اشاره به اینکه شماری از تولیدکنندگان به جای تولید پوشاک تمایل به فروش مواد اولیه پیدا می‌کنند افزود: «تولیدکنندگان زمانی که می‌بینند همان مواد اولیه در بازار گران شده است، شاید به این نتیجه برسند که اصلا تولید نکرده و همان پارچه، نخ و ... را را با وجود افزایش قیمت بفروشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =