• ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 42460
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

طی دو روز گذشته قیمت دلار افزایشی بود و این اسکناس محدوده مقاومتی را شکست و از نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی عبور کرد. به نظر می‌رسد پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر افزایش قیمت دلار در نیمه دوم سال در حال تعبیر شدن است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار افزایش بیش از ۵۰۰ تومانی داشت و محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی را شکست. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در بازار معامله شد.

در حالی که سیگنال‌های ورودی به بازار ارز مساعد است اما دلار در حال افزایش قیمت است.

معامله‌گران بازار ارز تقاضای ورودی به این بازار به جهت تعطیلات پیش رو و آخرین فرصت برای مسافرت‌های تابستانی را دلیل اصلی افزایش‌های شارپی قیمت دلار می‌دانند.

تحلیلگران بازار محدوده مقاومتی بعدی اسکناس آمریکایی را منطقه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز میل دلار به روند افزایشی در بازار ارز را معقول و منطبق بر واقعیت‌های اقتصادی می‌دانند. آنها معتقدند توانایی عرضه است که تعیین‌کننده اصلی قیمت دلار در بازار است.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۲ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با یک تومان کاهش به قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۶ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۳ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۵۵۴ تومان معامله شد و افزایش ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی کاهش ۵۱ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۴۸۹ تومانی عرضه شد. یوروی حواله نیز با کاهش ۴۷ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۴۴۵ تومان عرضه شد.

دیروز درهم امارات نیز ۹۰ تومان گران شد و با رقم ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان مبادله شد و تغییری نداشت. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =