• ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
  • کد خبر: 41898
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار اثر اخباری بود که دیروز برخی رسانه‌ها در خصوص آزادسازی منابع ایران در کره جنوبی به آن پرداخته بودند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار تکلیف این اسکناس را روشن کرد و آن را در کانال ۴۸ هزار تومانی نشاند. این اسکناس با قیمت ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد و اثر اخبار سیاسی را پیشخور کرد.

روز گذشته اخبار مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌ جنوبی از سوی رسانه‌های این کشور بر رفتار معامله‌گران دلار در بازار داخلی تاثیر گذاشت.

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور، هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد تا بعد از تبدیل شدن به یورو عازم قطر شوند. بر همین اساس ۶ بانک خصوصی ایرانی اقدام به افتتاح حساب در دو بانک قطری کرده‌اند تا این منابع بعد از انتقال به قطر تحویل ایران شود.

منطقه ۴۷ تومانی کف قیمت دلار

معامله‌گران بازار ارز نیز معتقدند بازار در حال پیشخور کردن اثر اخبار مذکور است. علاوه بر آن آنها معتقدند برخلاف حرفه‌ای‌ها و معامله‌گران کف بازار، مردم گمان می‌کنند که ورود این منابع ارزی اثری بر اقتصاد و کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت دلار را کانال ۴۷ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند کاهشی بیشتر از مقدار اعلام شده با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد. این در حالی است که محدوده ۵۵ تا ۶۰ هزار تومانی نیز ارزش ذاتی و محدوده منطقی برای قیمت دلار در نظر گرفته می‌شود.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش ۷ تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با کاهش ۱۱ تومانی با قیمت ۳۷ هزار و ۵۴۸ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۳ هزار و ۱۱۴ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی کاهش ۷۷ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۸۷۷ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۷۱ تومان کاهش با رقم ۴۰ هزار و ۷۹۷ تومان عرضه شد.

قیمت درهم امارات دیروز ۱۰ تومان افزایش داشت. این اسکناس با قیمت ۱۳ هزار و ۴۹۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان مبادله شد و یک تومان کاهش داشت. اسکناس درهم نیز دو تومان کاهش داشت و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =