شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هیچ گونه گزارشی از مازوت سوزی در استان اصفهان ارائه نشده است و شرایط اضطرار آلودگی هوا در 10 روز آینده اجرا می شود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: مازوت نوعی نفت کوره است که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در پالایشگاه اصفهان  هم تولید می شود.

وی افزود: تاکنون اداره کل محیط زیست گزارشی دال بر مازوت سوزی صنایع ارائه نکرده است، چرا که «قانون هوای پاک» فصل الخطاب شرایط اضطرار آلودگی هوا است و مکلف کرده در این ایام به هیچ عنوان از منابع آلاینده نظیر سوخت مازوت استفاده نشود.

10 روز آلوده برای اصفهان در راه است

وی افزود: اصفهان بیش از 10 روز است که در شرایط وارونگی هوا قرار گرفته است و پیش بینی می شود از امروز به مدت 10 روز با نفوذ جبهه هوای بسیار سرد و سنگین و افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش میدان دید مواجه شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اداره کل محیط زیست استان اصفهان مسئول نظارت و پایش عدم استفاده از سوخت مازوت در صنایع است، تصریح کرد: در کمیته اضطرار با آلودگی هوا بر تقویت نظارت مستمر اداره کل محیط زیست استان اصفهان، بر عدم مازوت سوزی توسط نیروگاه ها و صنایع تاکید شده است.

وی اضافه کرد: گروه های گشت و بازرسی اداره کل محیط زیست در اصفهان تقویت شده است تا رصد و پایش  7شهر درگیر آلودگی هوا در استان اصفهان را رصد و پایش کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه 600 صنعت در لیست آلاینده های محیط زیست قرار دارد، گفت: 420 صنعت آلاینده در محدوده منطقه مرکزی شهرستان اصفهان قرار دارد که طی جلسات مکرر کمیته اضطرار با آلودگی هوا اقداماتی تحت عنوان طرح های نظارت و پیشگیری از تشدید آلاینده ها به صورت عملیاتی انجام می شود.  

کاهش فعالیت 400 صنعت آلاینده تا پایان دی ماه

شیشه فروش با اشاره به اینکه شهرستانهای درگیر آلودگی متناسب با میزان غلظت آلاینده های جوی مشمول محدودیت هایی می شوند، گفت: عدم فعالیت کوره های آجرپزی و کاهش فعالیت 400 صنعت آلاینده در محدوده شهرهای آلوده استان اصفهان از جمله اقدامات در روزهای آلوده است.

وی افزود: تاکنون هیچ گزارشی از استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه های استان اصفهان توسط اداره کل محیط زیست به مدیریت استان اصفهان مخابره نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =