سید اصغرمدنی-معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در خصوص رکوردهای پی‌درپی تولید این شرکت گفت: یکی از وظایف مدیریتی تدوین برنامه استراتژیک در جهت رسیدن به اهداف سازمان است؛ خوشبختانه در فولاد هرمزگان نیز برنامه‌ریزی دقیقی برای محقق شدن رکوردهای تولید انجام شده و در 4ماه گذشته 3 رکورد تولید در این مجموعه فولادی به ثبت رسیده است.

سید اصغر مدنی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: یکی از اهداف فولاد هرمزگان رسیدن به برنامه تولید سالانه یک میلیون و 500هزارتن (ظرفیت اسمی شرکت) است؛ حال اگر طرح توسعه ای برای شرکت انجام شود به طبع افزایش ظرفیت و تولید نیز به همراه خواهد داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در ادامه با بیان اینکه فولاد هرمزگان بر اساس ظرفیت اسمی تولید حرکت می‌کند، اظهار کرد: در سال جهش تولید همکاران ما در فولاد هرمزگان تصمیم گرفتند در شهریور ماه به رکوردهای جدید دست یایند. نظر به اینکه آخرین رکورد بدست آمده مربوط به خرداد 97 به میزان 135هزارو 200تن بود، فولاد هرمزگان موفق شد در شهریور ماه امسال رکورد تولید را به 137هزارو200تن تختال برساند.

مدنی ادامه داد: این رکورد شکنی ادامه پیدا کرد، البته در مهر ماه امسال عدد 135هزار و200تن محقق شد که پایینتر از رکورد شهریور بود، از این رو تلاش‌ها در آبان ماه ادامه پیدا یافت و 138هزارو226تن اسلب تولید و دومین رکورد فولادهرمزگان ثبت شد و نشان داد که خواستن توانستن است و می‌توان در ماه‌های 30روزه رکورد ماه‌های 31 روزه را با تلاش بدست آورد.

وی در ادامه به آخرین رکورد تولید فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: در آذر ماه نیز این روند ادامه پیدا کرد و با وجود مشکلاتی همچون کرونا و تحریم‌ها که روی تولید فولاد هرمزگان تاثیرگذار بود، اما با تلاش همکاران توانستیم در آذرماه امسال نیز سومین رکود تولید متوالی خود را به میزان تولید 139هزارو 478تن تختال ثبت کنیم و دلیل تحقق این امر برنامه‌ریزی و مدیریت مجموعه فولاد هرمزگان بوده است.

به گفته مدنی، مدیریت با کنترل و کاهش توقفات تولید، در تلاش است تا از 24ساعت شبانه روز، بیشترین بهره را ببرد. زیرا هر اندازه توقف‌های تولید به ویژه توقفات اضطراری کوچکتر شوند، مجموعه تولید بهتری خواهد داشت.

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان درباره ادامه روند تولید این شرکت در 3ماهه پایانی سال نیز گفت: در حال حاضر میزان تولید صورت گرفته یک میلیون و 100هزارتن است؛ بنابراین برای محقق شدن ظرفیت اسمی (یک میلیون و 500هزارتن) باید 400هزارتن دیگر در این 3 ماه تولید شود؛ به این شکل باید در هر ماه 133هزارتن تولید صورت گیرد تا پایان سال ظرفیت تولید کاملا محقق شده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال همچون زمستان سال گذشته برخی ریسک‌ها همچون برودت هوا که منجر به قطع شدن گاز واحد احیای مستقیم فولاد هرمزگان شد، وجود نداشته باشد تا تولید ماهانه 133هزارتن در این 3 ماه محقق شود. حتی می‌توانیم با داشتن تلاش جمعی بیشتر و برطرف کردن اشکالات کار، تا پایان سال به رکوردهای جدید نیز دست پیدا کنیم.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان درخصوص تامین مواد اولیه این شرکت نیز گفت: شرکت فولاد هرمزگان با مشکل تامین گندله روبروست و امید است مسئولان محترم کشور مساعدت لازم را در این خصوص به عمل آورند.

مدنی گفت: شرکت فولاد هرمزگان در کنار فولاد مبارکه و فولاد خوزستان تنها تولیدکنندگان اسلب در ایران هستند. در واقع بازار جهانی اسلب کوچک و در ایران نیز مصرف محدود دارد؛ با این حال فولاد هرمزگان در ابتدا نیاز داخل را تامین کرده و می‌تواند مازاد آن را صادر کند. چراکه فولاد هرمزگان از لحاظ جغرافیایی و نزدیک بودن به بندر رجایی شهر و با توجه به افزایش قیمت های ترانسفر، فرصت بسیار مناسبی را برای صادرات محصولات خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =