وزیر صمت در حاشیه بازدید از خطوط تولید فولادمبارکه

وزیر صنعت؛ معدن و تجارت در حاشیه بازدید از خطوط تولید فولادمبارکه اصفهان گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان و رییس هیات عامل ایمیدرو طرح توسعه فاز دوم ورق گرم فولاد مبارکه را به سرعت آغاز کنند؛ در این راه وزارت صمت و بانک مرکزی از شما حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب در ادامه افزود: این طرح باید گسترش یابد؛ در واقع هر مدیری باید در دوره فعالیت خود خود یک اثر ماندگار به جای بگذارد که امیدواریم فولادمبارکه اصفهان با هیات مدیره منسجم خود این کار را انجام دهد.  

وی ادامه داد: با وجود شیوع کرونا این سفر به دعوت استاندار اصفهان انجام شد؛ البته اگر کرونا نبود به حتم ما در این مدت که خدمتگذار شما در صنعت، معدن و تجارت هستیم، سعی می‌کردیم بازدیدهای میدانی را افزایش دهیم.

رزم حسینی افزود: وزارت صمت آمادگی خود را برای کمک به بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند تا سرعت توسعه و آبادانی استان، واحدهای صنعتی افزایش یابد.

وزیر صنعت؛ معدن و تجارت ضمن قدردانی از بنیانگذاران صنعت بزرگ در کشور طی 40سال گذشته، گفت: مدیران زحمتکش در دوره های مختلف با وجود سختی های فراوان، توانستند بنای فولادمبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده در خاور میانه را بگذارند که باید از آنها قدردانی کرد.

به گفته وی، شاید یکی از توفیقات صنعت فولادمبارکه ثبات مدیریتی مجموعه بوده و نشانه داده است هر بنگاه و سازمانی که از مدیران کارآمد و باثبات برخوردار بوده، توفیقات خوبی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در واقع فولادمبارکه از جمله سازمان‌هایی است که مدیران شایسته در ادوار گذشته داشته است؛ امروز نیز با وجود مدیری همچون مهندس عظیمیان که اکنون سکاندار فولاد شده، به حتم با برنامه هایی که تعریف کرده اند در جهت ارتقای سطح دانش، فناوری، تولید، کارآیی، کارآمدی، بهره وری این سازمان و گسترش این سازمان تلاش خواهند کرد و طرح‌های توسعه ای را دنبال می‌کنند.

رزم حسینی ادامه داد: وزارت صمت نیز در چند ماه گذشته سعی کرده بیش از 100هزارمیلیارد تومان پروژه برای تامین در بازار بورس و بازار سرمایه معرفی کند. در واقع یکی از برنامه های جدید وزارت صمت تامین سرمایه از بازار سرمایه است.

وزیر صمت گفت: امروز نقدینگی در کشور به 3میلیون و 400هزارمیلیارد تومان رسیده و پولهای سرگردان در اقتصاد ایران در حال چرخش برای بازارهای غیرکارآمد است، پس وظیفه دولت و سیاستگذاران در بحث پول و ارز است که نقدینگی را به سمت تولید، افزایش تولید و برنامه های تولید محور ببرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت صمت برای اینکه بخشی از نقدینگی سرگردان کشور را جمع کند این است که بیش از 100هزارمیلیارد تومان پروژه که دارای 100درصد صرفه اقتصادی مانند پروژه یک میلیارد دلاری فولادمبارکه یا 30هزارمیلیارد تومانی آن، صنعت خودرو، فلزات رنگین، صنایع نساجی، لوازم خانگی و...  همگی برنامه های تامین مالی را برای جذب سرمایه آماده کرده اند؛ زیرا بازار سرمایه می تواند رشد اقتصادی و اشتغالزایی را نیز افزایش دهد. در واقع این موضوع یکی از برنامه های جدی وزارت صمت است.

حذف بروکراسی های اداری و رفع قوانین مزاحم

رزم حسینی افزود: رفع قوانین مزاحم و بروکراسی های اداری از دیگر اهداف وزارت صمت است و اقداماتی نیز در این جهت انجام خواهد شد؛ حتی ممکن است دیگر وزارتخانه های کشور را نیز با خود همراه کنیم و با انجام یک حرکت جدید تا جایی که میتوانیم مسیر را برای مجاهدین اقتصادی، کارآفرینان، ثروتمندان تولید محور و آنهایی که در جهت توانمند سازی جوامع محلی فعالیت می کنند، هموار کنیم.

وزیر صمت افزود: ما انقلاب کردیم تا مردمی متکن و متدین داشته باشیم. امروز به برکت انقلاب اسلامی و برکتهایی که در این سرزمین وجود دارد همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان موظند در جهت ارتقای سطح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم کوشش کنند و همه مسئولان، کارگزاران و علمای دین نیز باید در جهت اینکه نسلی همراه با دیانت و تمکن مالی و رفاه معقول در جامعه بسازیم حرکت کنند و امیدواریم این اتفاق مهم زودتر رخ دهد.

رزم حسینی افزود: گرچه ما دشمنان زیادی داریم و حتی رییس جمهور پیشین امریکا که در دنیا بحرانهای زیادی ایجاد و تحریمهای بسیاری را ناجوانمردانه و غیرقانونی بر ایران تحمیل کرد اما جمهوری اسلامی در این چندسال به خوبی توانست مملکت را اداره کند.

به گفته وی، اگر صنعت فولاد و پتروشیمی را در ایران نداشتیم یا اگر صنایع وابسته به فولاد و دیگر صنایع در کشور فعال نبودند، نمی توانستیم تحریم‌ها را به راحتی تحمل کنیم؛ در این مسیر نیز دیدیم که با وجود فروش کاهنده نفت که در این چند سال اتفاق افتاد، این صنایع بار تامین کالاهای اساسی و تامین کالاهای ضروری و همچنین اقتصاد را به دوش کشیدند و با وجود گرانی اما همه نوع کالا در همه جای کشور یافت می‌شود.

وزیر صمت ادامه داد: مبارزه با کرونا هزینه بسیاری برای دولت داشت، اما با وجود کرونا و تحریم باز هم توانست روی پای خود بایستد و عزت خود را حفظ کرده و حتی طرحهای توسعه ای خود را نیز آغاز کند که کار بسیار بزرگی است. امید می رود با حضور مدیران تولیدگر و همه کسانی که به ایران علاقه دارند و تمام میهن پرستان، بتوانیم کشور توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه با کمک شرکتهای بزرگ باید کشور را توسعه داد در ادامه افزود: منابع بانکی به مبلغ 980هزارمیلیارد تومان در سال گذشته تنها نصیب 10درصد جامعه شد که به این مفهوم است که توزیع ناعادلانه ثروت در کشور وجود دارد و اگر بخواهیم توسعه متوازن داشته باشیم باید شرکت‌های کارآمد یعنی این 10درصد را به انجام مسئولیتهای اجتماعی داوطلبانه وا داریم تا توزیع متوازن ثروت در کشور صورت گیرد.

فولادمبارکه محور توسعه استان شود

رزم حسینی گفت: فولاد مبارکه اصفهان می‌تواند به عنوان محور توسعه استان اصفهان قرار گیرد. همچنین با برنامه ریزی های مدیران و برنامه پیوست اجتماعی برای شرکتهای نامدار مخصوصا بزرگ، می‌توان شرکتهای کوچک و شغل‌های خرد را تقویت کند تا امنیت شاخصها در استان اصفهان نیز بهبود پیدا کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: در این صورت دیگر شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نخواهیم بود.

وی گفت: چرا باید سالی 250هزارنفر از جامعه ایرانی به شهرهای بزرگ مهاجرت داشته باشند؟ چرا 25میلیون جمعیت کشور باید حاشیه نشین شهرها باشند. چرا وقتی تمام زیرساختهای مناطق روستایی ساخته شدند اما کسب و کار وجود ندارد؟

وی افزود: امروز به عنوان وزارت صمت آمادگی خود را اعلام میکنیم (همانگونه که در روز رای گیری در وزارت صمت نیز اعلام کردم) چنانچه استاندار اصفهان، نماینده ولی فقیه استان، نمایندگان مجلس همدل و همراه باشند، وزارت صمت آمادگی دارد صنعتگران، معدنکاران و تجار کشور را در جهت توسعه پایدار و متوازن در استان بسیج کند.

رزم حسینی ادامه داد: در واقع باید خیرین توسعه را در سراسر استان و کشور احیا کنیم. به ویژه اصفهان جزو استانهای سرآمد کشور بوده و صنعتی است و سهم مهمی در تولید کشور دارد و افراد ماهری در طول تاریخ خود داشته است.

وی افزود: اکنون فرصت خوبی است تا استاندار هرموردی را که فکر می‌کند وزارت صمت می‌تواند در جهت حل آن تفویض اختیار، حذف مقررات زائد و آیین نامه داخلی داشته باشد را به ما اعلام کند.

رزم حسینی گفت: خوشبختانه ما در این 2ماه هیج بخشنامه را شبانه صادر نکردیم و حتی از این کار جلوگیری کردیم. بانک مرکزی امروز همراه با تجارت، صنعت و تولید کشور قرار گرفته و حرکتهای اخیر در هفته های گذشته برای تامین کالاهای اساسی توسط صادرکنندگان و واردکنندگان بسیار ارزنده بوده است. در واقع تصمیم شجاعانه رییس جمهور در این چند هفته گذشته سبب شد از 8میلیون و 400هزارتن کالاهای رسوب شده در گمرک کشور  تا به امروز نزدیک به 5میلیون آن ترخیص شده و مرتبا ادامه دارد.

وی گفت: فرصتهای طلایی برای آبادانی کشور وجود دارد که اگر ما دست به دست هم دهیم می‌توانیم یک کشور سرآمد و متکی به خود داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =