رضا شهرستانی 1

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت به نفع صنعتی‌ها نیست. با این حال امید می رود که وزیر جدید صمت بتواند در مدت زمان اندک خود در این پست شرایط را برای تمامی بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی بهبود ببخشد.

رضا شهرستانی در گفت وگو با ایراسین اظهار کرد: به نظر می‌رسد افرادی که پیش از این به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی برای تصدی‌گری وزارت صمت از سوی دولت پیشنهاد شدند، گزینه های مناسبتری بودند تا اینکه شخصی جدید به عنوان وزیر وارد وزارتخانه صمت گردد و با مسائل آشنا شود و سپس به اداره امور بپردازد. زیرا مدت زمان اندکی از دولت دوازدهم باقی مانده است. در واقع این انتخاب نمی‌تواند اثربخشی خوبی برای بخشهای مختلف صنعتی کشور داشته باشد.

به عقیده وی، با حضور رزم حسینی به عنوان وزیر جدید صمت، ممکن است اتفاقاتی هم به نفع صنعتکاران رخ دهد، اما این امر نیز امکانپذیر است که اقدامات وزیر جدید، بعضا سلیقه‌ای و نه از روی تجربه و آشنایی قبلی و طبق برنامه‌ریزی برای رسیدگی به مسائل باشد.

یکی از مواردی که از سوی فعالان حوزه معدن مطرح شده، سابقه فعالیت رزم حسینی در کرمان و استانداری این استان معدنی و همکاری نزدیک وی با فعالان این بخش است. شهرستانی در اینباره معتقد است در حال حاضر معاونت معدنی وزارت صمت بیشتر به حمایت از معدنی ها و در صنایع پایین دستی فولاد نیز از نوردکاران حمایت می‌کند، حال در صورتی که وزیر جدید نیز با این رویه به پیش رود، انتخاب رزم حسینی به عنوان وزیر صمت به نفع صنعت نخواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزیر جدید صمت بتواند اقداماتی را انجام دهد که شرایط برای همه بخشهای مختلف صنعتی و معدنی و همچنین زنجیره فولاد بهبود پیدا کند.

به گزارش ایراسین، طی 6 ماه گذشته که وزارت صمت بدون وزیر مانده و با سرپرست اداره میشود، هم اکنون دولت بعد از کش و قوس‌های فراوان گزینه مورد نظر خود را برای وزارت صمت انتخاب و به مجلس معرفی کرده است. این درحالیست که فعالان حوزه های مختلف صنعتی و معدنی نظرات متفاوتی در خصوص این گزینه داشته و برخی آن را کارآمد دانسته و برخی دیگر نیز معتقدند باید از بدنه وزارت صمت شخصی به عنوان وزیر انتخاب میشد. این درحالیست که بیشتر نمایندگان مجلس نیز بر این موضوع تاکید داشتند که باید فردی آشنا با امور وزارت صمت برای این پست انتخاب و به مجلس معرفی شود که در نهایت نیز این اتفاق نیافتاد. پس باید دید که رزم حسینی برای وزارت صمت چه برنامه ریزی برای این مدت کوتاه دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =