پایگاه خبری تحلیلی ایراسین، حالا این کشور تحت رهبری دراگی و در دوران نخستوزیری ملونی، توانسته است اقداماتی را با هدف کاهش وابستگی کشور به چین در حوزههایی که برای امنیت ملی ایتالیا و متحدان یورو آتلانتیک آن خطرناک تلقی میشوند، اتخاذ کند. با این حال باید گفت درست است که دولت ملونی رسماً از «ابتکار کمربند و جاده» خارج شده و در بسیاری زمینههای رابطه خود با پکن در حوزههای حساس تجدیدنظر کرده است، اما ادامه روند ریسکزدایی میتواند بهراحتی با بازگشت به قدرت آن دسته از نیروهای سیاسی در ایتالیا که قبلاً درها را به روی نفوذ چین بازکرده بودند، خنثی شود. اخیراً خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد، دولت ایتالیا در راستای بخشی از تلاش خود برای جذب یک شرکت خودروساز جدید به بازار کشور، در حال انجام مذاکراتی با شرکت چینی «چری اتو» است تا بتواند آمار تولید داخلی خودرو را افزایش دهد. در صورت موفقیت این مذاکرات که از رسانهها مخفی نگه داشته شده است، شرکت چری جزو اولین خودروسازان چینی خواهد بود که در بازار اروپا حضور فیزیکی مییابد؛ امری که میتواند رقابت میان تولیدکنندگان دیرینه و قدیمی بهویژه در حوزه تولید خودروهای برقی را تشدید کند.
مسیر چینزدایی
نیکلا کاسارینی-مجله دیپلمات

ایتالیا هم مانند دیگر دولتهای اروپایی اصرار دارد که فرآیند «ریسکزدایی» از «جدایی» متمایز است. در واقع، «ریسکزدایی» تا حد زیادی برای جلوگیری از وقوع «جداسازی» طرح شده است.
ارسال نظر