غریب پور

رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه افتتاح مرکز ایمینو اظهار کرد: در بخش معدن و صنایع معدنی از اکتشاف تا فرآوری به دنبال بهره‌وری عوامل تولید هستیم و هیچ راهی به جز این که روز به روز بر دامنه فناوری در این حوزه افزوده و از آن استفاده کنیم وجود ندارد.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور با بیان این مطلب در ادامه افزود: جوانان ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایده‌های خلاقانه‌ای دارند که بعضا به دلیل عدم شناسایی و یا عدم حمایت ابتر باقی می مانند؛ در نتیجه ایمیدرو و شرکت های بزرگ در حوزه معدن و صنایع معدنی دست در دست هم دادیم تا شرکت‌های دانش بنیان و جوانانی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند را در گام نخست شناسایی کنیم که این اقدام در جشنواره اینوماین انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در دانشگاه‌ها نیز دانشجویانی که رساله های برتر دارند و منجر به تکنولوژی می‌شوند را را احصا و در این مراکز ضمن حمایت از ایشان، به پرورششان می‌پردازیم تا در نهایت با حمایت شرکت های بزرگ وارد اقتصاد مملکت شده و اقتصاد دانش بنیان شکل بگیرد و فناوری مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی که مورد نیاز است تامین گردد.

 وی درباره برنامه های توسعه ای در این بخش نیز گفت: ما هم اکنون در آغاز راه هستیم و تنها ۵ شرکت در مرکز ایمینو داریم؛ بنابراین توسعه این مراکز در دستور کار ماست. البته چندی پیش مرکز یک رشد توسط فولاد مبارکه با همکاری دانشگاه تهران در دانشگاه تهران ایجاد شد.

غریب پور ادامه داد: برنامه ما توسعه مراکز با همکاری شرکت های صنعتی و معدنی است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره راه اندازی معادن غیرفعال نیز گفت: سال گذشته ۱۴۶ معدن کوچک را فعال کردیم و امسال نیز شناسایی بالای ۱۰۰۰ معدن در دستور کار قرار دارد؛ همچنین اقدامات لازم برای فعال کردن بیش از ۵۰۰ معدن و تعیین راهکارهای آن انجام شده است اما از این تعداد ۲۰۰ معدن از معادن کوچک مقیاس قرار است احیا و فعال شوند و به چرخه تولید برگردند.

به گفته غریب پور، در حال حاضر ۴۰۰۰ معدن غیر فعال در کشور داریم که به دلایل مختلف حقوقی، قانونی، نداشتن بازار، عدم امکان فرآوری و... غیر فعال هستند.

وی درباره میزان تاثیر و معادن و فعالیت آنها در کشور گفت: از مشکلاتی که در حوزه معادن کوچک داریم این است که میزان تاثیر آنها در چرخه تولید مشخص نبود اما اکنون در حال بازگشت به چرخه تولید هستند و قطعا در تولید بخش معدن و صنایع معدنی کشور نقش آفرین خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =