قیمت فولاد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از بازگشت ثبات و آرامش به بازار فولاد ایران خبر داد و گفت:طی هفته‌های اخیر از هیاهوی بازار فولاد و محصولات فولادی خبری نیست و آرامش به این بازار بازگشته که آن هم ناشی از شرایط حاکم بر کشور و اتفاقات رخ داده در اقتصاد بوده است.

سیدرضا شهرستانی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: زمانی که قیمت دلار شروع به جهش می‌کند، مردم نیز برای اینکه ریال خود را به محصولاتی که قیمت آن رو به‌رشد است و امکان نقد کردن آن وجود دارد را حتی با دلار بالاتر خریداری می‌کنند.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در این شرایط قیمت‌ها نیز کمی رشد می‌کنند اما کم‌کم به حالت عادی خود بازمی‌گردند. بنابراین اکنون شرایط ثابت و پایداری در بازار محصولات فولادی به وجود آمده است؛ البته این شرایط ناشی از تغییر سیاست در وزارت صمت تغییر و یا انجام اقدامی از سوی مجلس نیست، بلکه به خاطر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است که بازار فولاد نیز به ثبات و پایداری رسیده است.

شهرستانی با اشاره به اینکه در بازار فولاد قیمت محصولات نیز به ثبات نسبی رسیده در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت میلگرد حدود بین 8 تا 9هزار تومان قیمت شمش بوده و میلگرد نیز با تفاوت قیمتی 1000تومانی از شمش در بازار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش ایراسین، بازار فولاد و محصولات فولادی طی ماههای اخیر به دلیل نوع تصمیم‌گیری‌های انجام شده در وزارت صمت و همچنین نوسانات بیش از حد و عدم ثبات در قیمت دلار سبب ملتهب شدن این بازار شده بود که به نظر می‌رسد اکنون به آرامش نسبی رسیده است، اما تا چه زمانی می‌توان به این شرایط امیدوار بود؟ به نظر می رسد مشخص شدن وضعیت وزارت صمت و انتخاب وزیر کاردان برای این وزارتخانه بزرگ می‌تواند آرامش و ثبات را هرچه زودتر به این بخش بازگرداند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =