مسکن

ارائه خدماتی بانکی مستلزم تطابق شناسه کدپستی اظهار شده توسط مشتری با شناسه کدپستی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان است.

به گزارش ایراسین، این نهاد ناظر اعلام کرد: بر این اساس بانک‌ها باید حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۴ نسبت به عملیاتی شدن استعلام اقامتگاه اصلی اشخاص از سامانه املاک و اسکان برای ارائه خدمات، اقدام کنند.

الزام ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان برای دریافت خدمات بانکی را طی نامه شماره ۰۴/۶۱۸۰۶ در تاریخ ۸ خردادماه سال جاری و عطف به نامه شماره ۳۹۰۳۳‏/۰۴ مورخ ۱۷/‏۰۲/‏۱۴۰۴‬ اداره مبارزه با پولشوئی و تأمین مالی تروریسم و به موجب بند (۷) تبصره (۸) ماده (۱۶۹ مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم به شبکه بانکی ابلاغ کرد و بر این اساس: دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک و نظایر آن را صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی با شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند و بانک‌ها مکلفند نسبت به اطلاع رسانی موضوع این بند به مشتریان و مراجعان خود و تشویق آنها به ثبت اطلاعات مزبور (در سامانه املاک و اسکان) اقدام نمایند.

بر این اساس بانک‌ها مکلفند پیش از ارائه خدماتی نظیر افتتاح حساب، صدور دسته چک، اعطای انواع تسهیلات و قبول تعهدات، اعطای ابزار پرداخت و ابزار پذیرش، نسبت به بررسی تطابق شناسه کدپستی اظهار شده توسط مشتری با شناسه کدپستی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.

همچنین با توجه به فراهم شدن وب‌سرویس استعلام اقامتگاه اصلی اشخاص در سامانه املاک و اسکان بانک‌ها باید اقدامات لازم جهت انجام این استعلام برای خدمات یاد شده، حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۴ عملیاتی کنند و این الزام حداقل در دو نوبت با شیوه‌های مناسب مورد انتخاب بانک‌ها به آگاهی مشتریان و مراجعان رسانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =