سیدعباس حسینی

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش سراسری روابط‌عمومی‌های وزارت صمت، روابط‌ عمومی را سنگر اول تعامل با ذینفعان خواند و گفت: روابط عمومی ‌ها باید از تمام ظرفیت‌های فناوری نوین از جمله هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و حتی متاورس برای انتقال مؤثر پیام‌ها استفاده کنند چرا که مخاطب ما دیگر مخاطب سنتی نیست.

‌به گزارش ایراسین، سیدعباس حسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در همایش سراسری مدیران روابط‌عمومی صمت، ضمن نقد درونی بر لزوم آسیب‌شناسی روایت دستاوردهای کلان وزارت صمت تاکید کرد.

وی در همین رابطه افزود: اقداماتی همچون پیمان اوراسیا با معافیت ۸۷ درصدی کالاها، بسته حمایتی برای جبران بخشی از زیان ناترازی انرژی برای صنایع و پیشرفت‌های فناورانه در صنایع دانش‌بنیان، به‌درستی برای جامعه هدف اطلاع‌رسانی نشده‌اند. این ضعف در روایت‌سازی باید با آسیب‌شناسی دقیق برطرف شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه بسیاری از اقدامات مهم تنها در قالب اخبار کوتاه منتشر شده‌اند، افزود: این سطح از اطلاع‌رسانی، با حجم و اهمیت کارهای انجام‌شده تناسب ندارد. اگر صنعتگر ما نفع نبرده، یعنی پیام ما به او منتقل نشده است.

وی، روابط‌عمومی را سنگر اول تعامل با ذینفعان خواند و آن را در خور برخورداری از امکانات روزآمد و نیروی کارآمد در مواجهه با افکار و سلایق متفاوت مخاطبان دانست.

حسینی تصریح کرد که روابط عمومی‌ها باید از تمام ظرفیت‌های فناوری نوین از جمله هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و حتی متاورس برای انتقال مؤثر پیام‌ها استفاده کنند و البته وزارت آمادگی دارد پیشنهادات روابط‌عمومی را اجرا کند.

وی اضافه کرد: مخاطب ما مخاطب سنتی نیست. باید بدانیم مخاطب کجاست، به چه زبانی باید با او صحبت کرد و از کدام رسانه استفاده کرد و این نیازمند مجموعه‌ای برای تحلیل، تطبیق پیام و ابزار رساندن پیام است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی وزارتخانه، به چند محور مهم اشاره کرد: رونمایی از جشنواره ملی فرهنگ و صنعت در دهم تیرماه، همزمان با روز ملی صنعت و معدن، برنامه بازدید ۱۰۰ هزار دانشجو از صنایع موفق کشور تا پایان سال، ارائه چهارچوب رسمی هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، تبیین پروژه‌های کلیدی حوزه معدن و صنایع پاک در قالب گزارش‌های ساختاریافته از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ناترازی برق نباید قربانی صنعت شود، افزود: وقتی صنعت اولین بخشی است که در زمان بحران‌ها متوقف می‌شود، باید با روایت درست، مردم را نسبت به اهمیت آن آگاه کنیم. رئیس‌جمهور تأکید دارند که تولید باید اولویت داشته باشد؛ ما وظیفه داریم این اولویت را برای جامعه روشن کنیم.

حسینی، روابط عمومی را خط مقدم تبیین و آگاهی‌بخشی جامعه دانست و گفت: اغلب فشارها به روابط‌عمومی زیاد است و اقدامات آن دیده نمی‌شود، اما یقین بدانید که وزارتخانه به این جایگاه آگاه و پایبند است و در پی ترمیم امکانات روابط‌عمومی است؛ شما پیشنهاد بدهید، ما اجرا می‌کنیم.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران نظرات خود را در نقص ساختار و کمبود امکانات روابط‌عمومی ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =