بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه تجارب مسئولیت‌های اجتماعی در ایران با بیان اینکه باید تمایزی بین کارهای عام‌المنفعه و مسئولیت اجتماعی قائل شویم، گفت: مشارکت شرکت ها در پروژه‌های عمومی هرچند ارزشمند است اما لزوماً مسئولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی محسوب نمی‌شوند. مسئولیت اجتماعی به چگونگی عملکرد بنگاه اقتصادی در قبال جامعه و محیط‌زیست باز می‌گردد. به طور مثال فعالیت‌های فولاد مبارکه در حوزه افزایش بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید، کاهش ضایعات، کاهش آلایندگی و ایجاد فضای سبز، کاهش مصرف آب خام و استفاده از پساب در چرخه تولید و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله اقداماتی است که در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی انجام داده است. مسئولیت اجتماعی یک الزام استراتژیک برای بنگاه‌های اقتصادی است، نه یک اقدام داوطلبانه و شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه ثابت کرده‌اند که می‌توان همزمان با توسعه صنعتی به محیط‌زیست و جامعه نیز توجه کرد و این همان مسیری است که باید بیش‌ازپیش در صنعت ایران نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =