تفاهمنامه نژام مهندسی معدن و روسیه

تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز صادرات روسیه و سازمان نظام مهندسی معدن ایران به امضا رسید.

به گزارش ایراسین، Pavel Bukhanovنماینده مرکز تجارت روسیه در ایران در این آیین گفت: مرکز صادرات روسیه یک سازمان دولتی است و دلیل اصلی حضور ما در اینجا همکاری جهت توسعه صادرات بین روسیه و ایران است.

وی گفت: این مرکز شامل ۳ شرکت بوده و مرکز تجارت به عنوان بدنه اصله هلدینگ به شمار می آید. درواقع مرکز صادرات روسیه تسهیلات غیر مالی ارائه می‌کند، شرکت اگزین بانک روسیه برای تسهیلات و شرکت اگزیا نیز که شرکت بیمه ای این مرکز است و همه 3 شرکت در قالب پنجره واحد فعالیت می‌کنند.

به گفته وی این مرکز، تحت نظارت صنعت و تجارت روسیه کار می‌کند و در تهران یک تیم دارند و سعی می‌کنند روابط اقتصادی روسیه در ایران‌ را رشد دهند.

الکسی کیمف مسئول رشته همکاری در معدن و فولاد نیز گفت: امکان امضای تفاهمنامه میان نظام مهندسی و مرکز صادرات تجاری روسیه هم اکنون فراهم شده و تعداد زیادی از تولیدکنندکان علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

وی ادامه داد: از امروز استمرار این روابط را پیگیری خواهیم کرد. زیرا ما می‌توانیم جلساتی برگزار کنیم و با شما بیشتر آشنا شویم و امکان ارتباط خوبی بین دو طرف وجود دارد.

تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه بابی برای همکاری دو جانبه بین ایران و روسیه است.

وی افزود: زمینه همکاری بخش معدن و صنایع معدنی در ایران و روسیه وجود دارد. به ویژه این همکاری در بخش اکتشاف تا فرآوری می‌تواند انجام شود.

به گفته وی، نظام مهندسی بزرگترین تشکل کشور است و بیش از ۴۱هزار نفر عضو حقیقی از لیسانس تا دکترا در این سازمان عضو هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲هزار عضو حقوقی در سازمان نظام مهندسی معدن داریم و در ۳۱ استان نیز سازمان نمایندگی دارد. بنابراین سازمان نظام مهندسی معدن می‌تواند هدایت فعالیت‌های معدنی را برعهده بگیرد.

نبئی گفت: این سازمان امیدواری زیادی به این تفاهم‌نامه دارد. همکاری بین ایران و روسیه می‌تواند در بخش اکتشاف در عمق انجام شود. همچنین در بخش فرآوری مواد معدنی نیز در راستای سیاست کشور و جلوگیری از صادرات مواد خام جزو دیگر بخش‌هایی است که ما از همکاری با روسها استقبال خوبی خواهیم کرد.

به گفته وی، مرکز صادرات روسیه در این بخش می‌تواند کمک کند و باب همکاری میان دو کشور بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =