• ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 55510
  • readingTime: ۳ دقیقه
باغ و تالار

کمتر از یک ماه به ماه محرم باقی مانده و اعیاد قربان و غدیر فرصت مناسبی برای برگزاری جشن عروسی است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برگزاری یک جشن عروسی ساده در تالارهای اصفهان با احتساب ورودی تالار و هزینه حضور هر فرد بین ۳۰میلیون تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خرج دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سخت‌ترین مرحله ازدواج در زمان‌های قدیم گرفتن "بله" از خانواده عروس بود. سپس یافتن یک خانه با حیاطی بزرگ مزین به حوض آبی‌رنگ برای برگزاری جشن عروسی کافی بود تا از کوچک و بزرگ گرفته تا فامیل، دوست و همسایه دست به دست هم دهند و مقدمات مراسم عروسی را فراهم کنند. درنهایت عروس و داماد با کم‌ترین هزینه ممکن زیر یک سقف می‌رفتند و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کردند. ولی این روزها یک خانه با حیاط بزرگ کفاف برگزاری مراسم عروسی را نمی‌دهد و اکثر زوج‌ها از هرچه که بگذرند از برگزاری مراسم عروسی در باغ و تالار نمی‌گذرند چرا که یک شب هزار شب نمی‌شود!

ولی گاهی این یک شب به اندازه هزار شب خرج روی دست عروس و داماد می‌گذارد و ورودی یک باغ و تالار در اصفهان بسته به محل تالار و درجه بندی آن چند ده میلیون تومانی آب می‌خورد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد ورودی باغ و تالارهای اصفهان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، اوایل و اواسط هفته با آخر هفته متفاوت است. همچنین دعوت هر مهمان با توجه به منو انتخابی و امکانات تالار بین ۳۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان خرج دارد.

آغاز زندگی مشترک در باغ و تالارهای اصفهان

کمتر از یک ماه به ماه محرم باقی مانده و اعیاد قربان و غدیر فرصت مناسبی برای برگزاری جشن عروسی است. هرچند هزینه برگزاری یک جشن باوجود ورودی و قیمت‌های نجومی باغ و تالارهای شهر سر به فلک می‌کشد. بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد رزرو تالارهای کوچک و اقتصادی در اصفهان برای هر نفر ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد که منوd این تالارها شامل یک مدل غذا به همراه چند نمونه میوه و شیرینی‌تر و دانمارکی می‌شود. این دسته تالارهای اقتصادی در مناطقی مانند خانه اصفهان، طوقچی، احمد آباد و… واقع شده‌اند و حداکثر ظرفیت آن‌ها ۱۰۰ نفر است. همچنین ورودی این باغ و تالارها باتوجه به روزهای هفته از پنج میلیون تومان شروع می‌شود. در این میان عبارت "ورودی رایگان" ضمن توضیحات بعضی از این آگهی‌ها خودنمایی می‌کند. ولی با یک حساب‌وکتاب ساده درمی‌یابید که سالن‌دارها هزینه ورودی را به بخش‌های دیگر اضافه کرده‌اند و خبری از ورودی رایگان در باغ و تالارهای اصفهان نیست.

 پیوند چند صد میلیونی در باغ و تالارهای اصفهان

۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کف هزینه رزرو تالار برای هر نفر است و اگر زوج‌ها تمایل به برگزاری مراسم عروسی خود در باغ و تالارهای لوکس شهر را داشته باشند، باید بیش از ۹۰۰ هزار تومان برای حضور هر مهمان بپردازند. هزینه ورودی هر نفر در باغ و تالارهای مرق اصفهان در طول سال ۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. با این حال زوج‌ها نباید انتظار منوی عجیب‌وغریب با پرداخت یک تا دو میلیون تومان برای هر نفر را داشته باشند. همچنین بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد ورودی این سالن‌ها در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است و از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود، برای نمونه متصدی تالاری در مرق قیمت ورودی از شنبه یا سه شنبه را ۱۰ میلیون تومان و از چهارشنبه تا جمعه یا اعیاد و مناسبت‌ها را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و حضور هر مهمان در این تالار نیز دست کم ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. یا طبق گفته متصدی باغ و عمارت دیگری در همین منطقه حداقل هزینه ورودی هر نفر به عمارت حوالی ۹۰۰ هزار تومان است ولی هزینه ورودی تالار پس از حضور عروس و داماد در دفتر سالن و با تعیین تاریخ دقیق مراسم مشخص خواهد شد. با این اوصاف برگزاری یک جشن عروسی ساده با ۱۲۰ نفر مهمان در باغ و تالارهای مرق اصفهان با احتساب ورودی سالن و هزینه حضور هر فرد به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

در انتها باید به باغ‌های لوکس اصفهان حوالی چادگان، باغ بهادران، آتشگاه و… اشاره کرد که طی تماس‌های گرفته شده متصدی آن‌ها از رزرو شدن تمامی روزهای باقی مانده تا شروع ماه محرم خبر دادند. جالب این است اطلاع از قیمت ورودی این تالارها و هزینه حضور هر مهمان منوط به مراجعه حضوری عروس و داماد و ارائه مدرکی مبنی بر تمکن مالی بالا مانند موجودی حساب است! طبق بررسی‌های میدانی تعرفه حضور هر فرد در این باغ‌ها به دلیل منوهای سلف سرویس ویژه حوالی دو تا چهار میلیون می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =