• ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
  • کد خبر: 55380
  • readingTime: ۱ دقیقه
تندباد و گردوخاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی گردوخاک برای استان‌های غربی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با افزایش رطوبت و شرجی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین و دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و بعضی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، در ساعات بعدازظهر و شب، افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، شرایط برای وقوع گردوخاک در استان‌های غربی کشور مهیا خواهد بود و طی پنج روز آینده در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با افزایش رطوبت و شرجی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده، بین ۴۷ و ۴۶ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پنجشنبه ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، همراه با وزش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =