• ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
  • کد خبر: 53557
  • readingTime: ۱ دقیقه
طرح رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از تشکیل و آمادگی ٦٨ کانون در استان برای ارزیابی حرفه ای معلمان خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: این کانون‌ها آماده اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش برای شروع روند بررسی صلاحیت کیفی معلمان تازه استخدام هستند.

وی با بیان اینکه، معیارهای جذب معلم به صورت کیفی تغییر کرده است گفت: ارزیابی‌ها، متناسب با استانداردهای موجود و برمبنای سند تحول بنیادین صورت می‌گیرد و افرادی استخدام می‌شوند که نسبت به سایرین از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: سهم اصفهان در تأمین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید قابل ملاحظه است که این موضوع هم در دانشگاه فرهنگیان که چند سال دیگر برای آموزش و پرورش خروجی خواهد داشت و هم ماده ۲۸ (معلمان قراردادی خرید خدمات) صورت پذیرفته است.

وی یادآور شد: جذب حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر معلم برای دوره ابتدایی و مدارس استثنایی در استان پیش بینی شده است که پس از تأمین توسط کانون‌های ارزیابی تعیین صلاحیت می‌شوند.

ابراهیمی با تشریح عملکرد آموزش و پرورش اصفهان در ۲ سال گذشته گفت: مهم‌ترین اقدام در سطح کلان را باید رتبه‌بندی معلمان دانست که با حمایت رئیس جمهور انجام شد و هدف از آن، کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت آزمون‌های سراسری به عدالت آموزشی نزدیک‌تر شد زیرا با افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در نتیجه کنکور، مدرسه و کتاب درسی محور قرار گرفته است و خانواده‌ها به ویژه آنان که امکان صرف هزینه‌های کلاس کنکور را ندارند، می‌توانند با توجه به کتاب درسی به رتبه‌های خوبی دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، توجه ویژه به مدارس دولتی عادی را از دیگر اتفاقات مثبت این مجموعه برشمرد و افزود: با تلاش انجام شده، استان اصفهان در سرفصل نمرات امتحانات مدارس عادی دولتی، رتبه دوم را در کل کشور به دست آورد و این به معنای برداشتن گامی بلند در راستای عدالت آموزشی است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =