• ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
  • کد خبر: 53556
  • readingTime: ۱ دقیقه
هسته ای

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: تا سال ۲۰۵۰ تولید برق هسته‌ای قرار است سه برابر شود و این نشان می‌دهد که دنیا با شرایط بهتری از مزایای انرژی اتمی بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جواد کریمی ثابت در سخنانی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان گفت: تا سال ۲۰۵۰ تولید برق هسته‌ای قرار است سه برابر شود و این نشان می‌دهد که دنیا با شرایط بهتری از مزایای انرژی اتمی بهره‌مند می‌شود.

وی گفت: ایران با شعار فناوری هسته‌ای برای توسعه پایدار، این صنعت را پیش می‌گیرد و در رشد و توسعه نگاه به نیازهای نسل آینده دارد.

کریمی ثابت ادامه داد: بیش از نیمی از اهداف هفده گانه توسعه پایدار با فناوری هسته‌ای امکان پذیر است و ایران تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را در این راستا دنبال می‌کند.

وی گفت: این کنفرانس در شانزده پنل و سیزده محور کار خود را آغاز کرده است و می‌توانیم بگوییم که با برگزاری این کنفرانس و ارائه مقالات متعدد فناوری هسته‌ای ایران به بلوغ رسیده است.

همچنین حسین آفریده دبیر کنفرانس در سخنانی سطح مقالات ارائه شده به این کنفرانس را عالی و بین‌المللی دانست و داوری مقالات را نیز سطح بالا ارزیابی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =