• ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 53206
  • readingTime: ۱ دقیقه
اجلاس

دومین اجلاس رؤسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) امروز در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در مراسم آغاز به کار این اجلاس گفت: در این رویداد بین‌المللی نمایندگان ۳۰ کشور عضو شرکت دارند.

امیر کشانی افزود: یکی از اهداف مهم در برگزاری این اجلاس در اصفهان، تقویت و برقراری ارتباطات بین‌المللی اتاق بمنظور بهره‌مند شدن اصفهان و ایران از نتایج این اجلاس است زیرا در سال‌های اخیر، ارتباطات تجاری اتاق‌های بازرگانی کشور مورد توجه نبوده است.

وی اظهار داشت: در این اجلاس تلاش می‌شود تا سطح اصفهان به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان داده شود و اتفاقات خوب و پایدار در این منطقه روی دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به پنج کمیسیون این اجلاس اشاره کرد و گفت: «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «توسعه پایدار»، «گردشگری» و «فناوری و دانش بنیان» از جمله کمیسیون‌های مربوطه است.

این اجلاس به مدت ۲ روز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =