آتیه فولاد

گردهمایی استراتژی هلدینگ آتیه فولاد با حضور معاون تکنولوژی، مدیر استراتژی و تعالی سازمانی و مدیر امور مجامع و راهبری شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، مدیرعامل، معاونان و مدیران آتیه فولاد و مدیران شرکت‌های تابعه روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در این گردهمایی که با هدف بررسی اهداف استراتژیک آتیه فولاد، ارائه گزارش تحلیل محیط کلان، تشریح نقش آتیه فولاد در تحقق چشم‌انداز فولاد مبارکه، تبیین انتظارات فولاد مبارکه از آتیه فولاد و تبیین انتظارات هیئت‌مدیره و سهامداران از هلدینگ برگزار شد، محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از اهتمام مدیران هلدینگ برای برگزاری این جلسه راهبردی اظهار داشت: نگاه فولاد مبارکه به شرکت‌های زیرمجموعه همواره نگاه رهبری مبتنی بر راهبری بوده است.

وی برگزاری این جلسه را نشانی از وجود رویکرد سیستمی در آتیه فولاد دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی نشان می‌دهد در آتیه فولاد آگاهی کافی از این امر وجود دارد که اگر کار کردن همراه با نگاه بلندمدت نباشد، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

هلدینگ آتیه فولاد با نگاه استراتژیک خود، همواره سربلند و روبه‌رشد می‌ماند

ناظمی هرندی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشکلات کشور در دهه ۶۰، ساخت کارخانه فولاد مبارکه متوقف نشد و منابع زیادی پس از پایان جنگ به آن تخصیص یافت، عنوان داشت: مدیران وقت فولاد مبارکه تنها به دنبال ساخت ورق فولادی نبودند، بلکه خودکفایی و استقلال برایشان مهم بود و اندیشه ساختن وطن را در سر می‌پروراندند. باید توجه داشت که فلسفه وجودی خانواده بزرگ فولاد مبارکه خلق آینده بهتر و ساخت ایران است.

به گفته معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، مأموریت آتیه فولاد از روز نخست تأمین آتیه کارکنان فولاد مبارکه بوده و همواره این دغدغه وجود داشته تا افرادی که به دنبال ساخت ایران هستند غم معاش خود را نداشته باشند و همین امر در حال حاضر نیز مزیت رقابتی آتیه فولاد است و آن را از هلدینگ‌های دیگر متمایز می‌کند.

وی اذعان داشت: در سال جاری، باید شعاری را که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تعیین کرده‌اند سرلوحه کار خود قرار دهیم و البته آتیه فولاد فضای مناسبی برای تحقق این امر و مشارکت مردم در اقتصاد به شمار می‌رود.

ناظمی هرندی آتیه فولاد را یکی از مهمترین هلدینگ‌های فولاد مبارکه دانست و خاطرنشان کرد: حرکت این هلدینگ به سمت استراتژی، اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود و یقین داریم با امتداد این نگاه، هلدینگ آتیه فولاد همواره سربلند و رو به رشد می‌ماند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد: مسیر پیشرفت آتیه فولاد نشان می‌دهد رؤیاها دست‌نیافتنی نیستند

در ادامه این گردهمایی، حامد حسین ولی بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان نیز گفت: در نقشه استراتژی، قصد نداریم کار نمایشی انجام دهیم و تنها جملات زیبا را کنار هم قرار دهیم؛ بلکه قصد داریم بر اساس آن، مأموریت‌های خود را تعریف و اقدامات اجرایی برای رسیدن به چشم‌انداز را مشخص کنیم.

هلدینگ آتیه فولاد با نگاه استراتژیک خود، همواره سربلند و روبه‌رشد می‌ماند

وی اضافه کرد: وقتی مدیران یک سازمان درباره چشم‌انداز و ارزشهای آن صحبت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند، باید این دیدگاه را با تمام کارکنان مجموعه به اشتراک بگذارند؛ چرا که در غیر این صورت، تصمیم مفیدی اخذ نخواهد شد. ولی بیک، با بیان داستان شکل‌گیری آتیه فولاد عنوان کرد: شاید در ابتدا کسی گمان نمی‌کرد شرکتی که با پول پاداش کارکنان فولاد مبارکه شکل گرفت، پس از یک دهه بتواند چندصد میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کند؛ این امر نشان می‌دهد چشم‌اندازها، رویاهای دست‌نیافتنی نیستند و قابلیت تحقق دارند.

معاون راهبردی و توسعه کسب‌وکار آتیه فولاد: تدوین نقشه استراتژی آتیه فولاد در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت

در ادامه، مهدی آقازینلی، معاون راهبردی و توسعه کسب‌وکار آتیه فولاد بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته و هم‌راستا با استراتژی‌های گروه فولاد مبارکه، فرایند مدیریت استراتژیک انجام شده و طی آن، تحلیل‌های استراتژیک شامل تحلیل نیازها و انتظارات ذی‌نفعان، تحلیل محیط کلان، محیط صنعت و محیط درون انجام می‌شود. وی ادامه داد: آتیه فولاد، با تبعیت از سیاست‌های گروه فولاد مبارکه برای شرکت‌های اصلی، فلسفه وجودی خود را «شرکتی مسئولیت پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر» تعیین کرده و همچنین مأموریت، چشم‌انداز، استراتژی‌ها و ارزشهای سازمانی خود را هم‌راستا با گروه فولاد مبارکه در نظر گرفته است. آقازینلی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با کمک مدیران شرکت، استراتژی عملیاتی تدوین کنیم تا به تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌های مدیران هلدینگ و نیازهای ذی‌نفعان پاسخ مناسب داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =