نشست خبری ماندن ژاوی در بارسلونا

در حالی که بسیاری از هواداران فوتبال منتظر بودند جانشین ژاوی معرفی شود، به یک‌باره او موافقت کرد تا فصل آخری که با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد را هم روی نیمکت این تیم سپری کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، باشگاه بارسلونا به دلایلی تصمیم گرفت به سراغ سرمربی جدید نرود و ژاوی را راضی کردند تا برای فصل بعد هم روی نیمکت داغ آبی‌اناری‌ها بنشیند.

اما این توافق باعث ایجاد حاشیه هم شده و ابهام‌هایی به‌وجود آورد که در نشست خبری خوان لاپورتا و ژاوی به آن‌ها پاسخ دادند.

اختلاف در بارسلونا بر سر ژاوی
بر اساس گزارش روزنامه «موندو دپورتیوو»، خوان لاپورتا به ژاوی گفته که باشگاه به خاطر مشکلات مالی که با آن دسته و پنجه نرم می‌کند، قادر به استخدام سرمربی سطح بالایی در این تابستان نیست، به همین خاطر از او درخواست کرده که در بارسا بماند.

انتظار می‌رود ژاوی بهترین بازیکنانش را حفظ و تیم را برای فصل آینده تقویت کند. سرمربی بارسا به این منظور از مدیران باشگاه خواسته تا در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو، یک هافبک دفاعی سطح بالا و برناردو سیلوا هافبک پرتغالی منچسترسیتی را جذب کنند.

رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه‌ای بایرن مونیخ پیشنهاد خیلی خوبی از بایرن مونیخ دریافت کرده، اما ژاوی از او خواسته در بارسلونا بماند و روی این بازیکن برای فصل بعد حساب باز کرده است. اولویت آرائوخو هم البته ماندن در بارسلونا است.

حالا خبر داد که تصمیم ژاوی برای ماندن در بارسلونا باعث ایجاد تنش در بین اعضای هیئت مدیره این باشگاه شده است. لاپورتا در حالی تصمیم به ادامه همکاری با ژاوی گرفته که برخی از اعضای هیئت مدیره با این تصمیم مخالف هستند و حتی تهدید به استعفا کرده‌اند. آنها معتقدند که بارسلونا باید ژاوی را اخراج کند که در صورت بروز این اتفاق، این مربی ۴۴ ساله دستمزد سال آینده‌اش را به طور کامل می‌خواهد چون فصل بعد هم با این باشگاه قرارداد دارد.

رافا یوسته نایب رئیس باشگاه بارسلونا پس از جلسه شب گذشته به خبرنگاران گفت: «ژاوی در بارسلونا خواهد ماند. او خیلی خوشحال است. ما در این مدت هیچگاه با مربی دیگری صحبت یا مذاکره‌ای نداشته‌ایم. دکو هم به ژاوی اعتماد دارد. ژاوی هم به پروژه ما اعتماد دارد و در کنار هم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما نیاز به کسب عناوین قهرمانی داریم و همه ما این را می‌دانیم. ما برای این موضوع به ژاوی اعتماد داریم، او یک بارسایی است. ژاوی جزیی از بارسلونا در ورزشگاه بازسازی‌شده ما خواهد بود.»

ژاوی: می‌رفتم یک یورو هم نمی‌گرفتم!
ژاوی از اعتماد کامل رئیس باشگاه، هیئت مدیره و بازیکنان برخوردار است و این موضوع را دلیل اصلی ماندنش در بارسلونا می‌داند. ژاوی در ماه ژانویه اعلام کرده بود که به دلایل زیادی از بارسلونا جدا خواهد شد، از جمله فشار زیادی که این شغل برایش دارد، و اینکه احساس می‌کند باشگاه در آینده به تغییرات اساسی نیاز دارد. او سه ماه روی تصمیمش ماند و سه روز پس از حذف تیم از لیگ قهرمانان و شکست در ال‌کلاسیکو، نظرش را عوض کرد و ماندنی شد.

ژاوی و لاپورتا صبح پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند و ابتدا لاپورتا اعلام کرد که ماندن ژاوی خبر خوبی برای باشگاه است و ژاوی بعد از او شروع به صحبت کرد و در مورد تصمیمش توضیحاتی ارائه کرد.

سرمربی عنوان کرد: «می‌دانید که من طرفدار بزرگ بارسلونا هستم و همیشه سعی می‌کنم بهترین کار را برای باشگاه انجام دهم. مهمترین چیز این است که به مجموعه فکر کنیم. با رئیس ملاقات کردم و دیدم که از اعتماد رئیس‌، کادر ورزشی و کل هیئت مدیره برخوردار هستم. حمایت بازیکنان خیلی مهم بود. آنها باعث شدند ببینم که این پروژه باید ادامه پیدا کند. هواداران هم به من نشان دادند که باید ادامه دهم، کارکنان هم همینطور. فقط به این موضوع فکر می‌کنم که چه چیزی برای باشگاه بهتر است. در ژانویه فکر می‌کردم بهتر است که بروم، اما اکنون همه چیز را متفاوت می‌بینم. فکر می‌کنم این بهترین تصمیم است.»

ژاوی احساس می‌کند که بازیکنان به روش‌های او ایمان دارند، و این را دلیل خوبی برای ماندن دانست: «من امید زیادی دارم و کاملاً متقاعد شدم. بازیکنان به روش من اعتماد دارند و همه اینها باعث شد نظرم را تغییر دهم. به خصوص اعتماد رئیس، دکو و بازیکنان. مسئله پول یا منیت نیست. من اعتماد همه را دیدم.»

ژاوی تبدیل به بمب خبری دنیای فوتبال شد/ او در بارسلونا ماند!

بارسلونا صبح پنجشنبه تمرین کرد و قبل از آن ژاوی و لاپورتا تصمیم خود را برای تیم توضیح دادند. «بازیکنان از این خبر مطلع شدند و یکی از بهترین تمرین‌های فصل را داشتیم. وقتی اعتماد همه را می‌بینم احساس قدرت می‌کنم. داستان این است.»

گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هیئت مدیره مخالف ماندن ژاوی هستند و با توجه به اینکه یک سال از قرارداد او مانده، اگر باشگاه را ترک می‌کرد باید مبلغ قابل توجهی به او پرداخت می‌شد. ژاوی در این مورد افزود: «با این حرف‌ها می‌خواهند وجهه من را خراب کنند. اگر در باشگاه نمی‌ماندم یک یورو هم درخواست نمی‌کردم، رئیس این را می‌داند. پول قرارداد من متعلق به مربی بعدی است.»

لاپورتا همچنین توضیح داد که «این نمونه دیگری از عشق او به بارسلونا است. او همیشه می‌گفت که بند قراردادش را رها می‌کند. ژاوی از نظر مالی همیشه با وقار رفتار کرده و هرگز طمع نشان نداد.»

در طول هفته صحبت‌های زیادی مطرح شد مبنی بر اینکه ژاوی در صورتی می‌ماند که بازیکنانی که می‌خواهد خریداری شوند و تغییراتی اعمال شود. ژاوی در این مورد گفت: «من با دکو و رئیس هماهنگی خوبی دارم و همیشه به دنبال بهترین‌ها برای باشگاه بودیم. من هیچ شرطی نگذاشتم.»

لاپورتا: دلیل ماندن ژاوی؟ باشگاه به ثبات نیاز دارد
خوان لاپورتا در مورد تصمیمی که پنج‌شنبه شب قبل گرفته شد حرف‌هایی زد. رئیس باشگاه بارسلونا گفت: «خوشحالم که اعلام کنم ژاوی به عنوان مربی تیم اصلی بارسا به کار خود ادامه می‌دهد. او به فکر جدایی بود، اما دیروز اشتیاق خود را برای ادامه پروژه و کار با تیم به من منتقل کرد تا با تیمی که اکنون رقابتی‌تر شده به پیروزی ادامه دهد. برخی تغییرات برای بهبود اوضاع اعمال خواهد شد. این خبر خوبی برای ماست. ثبات در پروژه‌های موفق و به‌ویژه برای این پروژه یک اصل است. وقتی مسائل را تحلیل می‌کنیم، مربی ما همیشه به بهترین‌ها برای بارسا فکر می‌کند. خبر بسیار خوبی‌ست، تیم جوان ما به ثبات نیاز دارد. ژاوی مرجع بازیکنان است و ما کاملاً این موضوع را می‌بینیم. هیئت مدیره به اتفاق آرا از این تصمیم حمایت کرده است.»

گزارش‌های متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای هیئت مدیره مخالف ادامه همکاری با ژاوی هستند. لاپورتا در این مورد افزود: «اعضای هیئت مدیره همیشه توسط رافا یوسته هدایت شده‌اند، کسی که همیشه معتقد بوده که ژاوی باید بماند. او اعتماد مطلق هیئت مدیره، کمیسیون ورزشی و هواداران بارسلونا را دارد. خبر ماندن ژاوی خبر خوبی برای همه ماست زیرا با ماندن او ثبات پروژه‌ای را حفظ می‌کنیم که معتقدیم به خیلی از موفقیت‌ها خواهد رسید. سال گذشته سوپرکاپ و لیگ را بردیم ولی امسال به اهدافی که می‌خواستیم نرسیدیم. ما معتقدیم که این بهترین تصمیم است و به باشگاه و موسسه ثبات می‌دهد. به بارسا و این پروژه ایمان داشته باشید، ارزشش را دارد. داشتن شخصیت و دانش ژاوی باعث افتخار است.»

این تصمیم در کاتالونیا شوک بزرگی ایجاد کرد. این سوال برای خیلی‌ها مطرح شده که چه معیارهایی برای باشگاه و ژاوی تغییر کرده که چنین تصمیمی گرفته شده است، زیرا لاپورتا قبلاً گفته بود که «باخت عواقبی خواهد داشت»، و ژاوی نیز بارها اعلام کرده بود که اگر به جام نرسند باشگاه را ترک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =