سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هم اکنون همه راه‌ها باز است و در شبانه روز گذشته عوامل بحران و گروه‌های جمعیت هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب امداد رسانی کردند و در این مدت خسارت جانی گزارش نشده است.‌

به گزارش ایراسین، منصورشیشه فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان به همت عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب اظهار کرد: بر اثر بارش شدید باران خسارت‌هایی نیز به معابر و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نائین وارد شده است.

وی گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نائین، شهرضا، گلپایگان، میمه و شاهین شهر، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آب‌گرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: در این مدت در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر و در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: به دنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ گروه امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی همچون راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در این مدت همچنین برخورد صاعقه منجر به جراحت سطحی دو نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی شده است، گفت: نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستاهای میمه از حوادثی بود که در ۲۴ ساعت گذشته در پی بارش باران در استان رخ داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نائین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نائین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته عوامل بحران و گروه‌های جمعیت هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب امداد رسانی کردند و در این مدت خسارت جانی گزارش نشده است.‌

شایان ذکر است که بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =