نمایشگاه

دومین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، سوغات، هدایا و صنایع دستی از ۶ تا ۱۰ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در تاریخ ۶ لغایت ۱۰ اردیبهشت ماه میزبان «نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، سوغات، هدایا و صنایع دستی» خواهد بود. این نمایشگاه فرصتی است که ارزش‌های طبیعی و میراثی به صورت تؤامان عرضه شوند و تصویری از تلاقی هنر و فرهنگ در کنار طراوت و تازگی گیاهان خلق خواهد شد. برای آنان‌که امکان سفر به مناطق دور دست کشور را ندارند، چنین نمایشگاهی امکانی به منظور سفر ارزان قیمت و چشیدن مزه‌های دور است. سوغات شهرهای مختلف کشور در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شوند و تمامی دوست‌داران سنت و هنر می‌توانند رویداد و گردهمایی خاطره‌انگیزی را تجربه کنند.
به علاوه با توجه به اینکه در این نمایشگاه تولیدکنندگان گیاهان دارویی نیز حضور خواهند داشت، ارزش‌های پزشکی را نیز به این مجموعه افزوده شده است. گیاهان دارویی ضمن تأثیری که در بهبود وضعیت سلامتی دارند، به پشتیبانی از اقتصاد کشاورزی نیز کمک می‌کنند. با توجه به تنوع اقلیمی اصفهان که به تولید طیف گوناگونی از گیاهان دارویی کمک می‌کند و سابقه تاریخی و کهن این شهر در حوزه پزشکی سنتی، این نمایشگاه موقعیت مناسبی در گردهمایی فعالین این عرصه و مصرف‌کنندگان است.
در سوی دیگر نیز اهمیت این رویداد را باید در جنبه فرهنگی آن جست جو کرد. صنایع دستی نه تنها ارزش‌های فرهنگی و هنری بسیاری را منعکس می‌کنند، بلکه موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهر می‌شوند. به علاوه، نقش اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری مهم، باعث افزایش تقاضا برای محصولات صنایع دستی شده و بازاری برای هنرمندان و کارآفرینان این عرصه فراهم می‌آید.
این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان برتر گیاهان دارویی، تولیدکنندگان معتبر گل و گیاه، صنعتگران برجسته در زمینه صنایع دستی و تولیدکنندگان سوغات، محصولات خود را به نمایش بگذارند و بازار مناسبی برای عرضه و فروش آن فراهم شود.
برگزاری این نمایشگاه در صنعت اثرات قابل توجهی خواهد داشت. اولاً، این رویداد باعث ارتقا سطح آگاهی و شناخت عمومی از محصولات محلی و سنتی می‌شود. با حضور تولیدکنندگان برجسته و عرضه محصولات با کیفیت، اعتماد به صنعت داخلی افزایش می‌یابد و این به توسعه و رونق بخش‌های مختلف صنعتی و صنایع دستی کمک می‌کند.

در نهایت باید توجه داشت این رویداد فرصتی مناسب برای ارتقا دانش و تجربه فنی در این حوزه‌ها است. با برگزاری همایش‌ها و رویدادهای آموزشی، فرصتی به دست می‌آید تا تولیدکنندگان و کارشناسان صنایع دستی و کشاورزی، راهکارهای نوین علمی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند که این امر به بهبود فناوری و کیفیت محصولات کمک می‌کند. در یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این نمایشگاه همایشی با محوریت صادرات گیاهان دارویی در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های علمی راهکار محور نیز در دستور کار قرار دارد. انتظار می‌رود برگزاری این نمایشگاه به افزایش نشاط، بهبود سطح آگاهی عمومی به ویژه در زمینه گیاهان دارویی و توسعه فرهنگ ملی و محلی کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =