• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 52702
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

هفته گذشته قیمت شمش فولاد در بازار چین و دریای سیاه افزایش پیدا کرد و به دنبال آن فولادسازان ایرانی نیز موفق به فروش شمش فولاد با قیمت ۴۷۱ دلار به ازای هر تن شدند. با این حال افزایش قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه به کانال۵۰۰ دلار از پتانسیل افزایش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولادسازان ایرانی موفق به فروش یک محموله ۳۰ هزار تنی شمش فولاد با قیمت هر تن ۴۷۱ دلار شدند، موعد تحویل این محموله ماه می اعلام شده است. با آغاز سال ۲۰۲۴ قیمت سنگ‌آهن در بازار چین ریزشی شد و به دنبال آن قیمت محصولات فولادی نیز یکی پس از دیگری ریخت. قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نیز با تاثیرپذیری از جو منفی در بازارهای جهانی کانال ۵۰۰ دلار را از دست داد. معامله هفته گذشته فولادسازان ایرانی در محدوده ۴۷۱ دلار نخستین افزایش قیمت شمش فولاد پس از چندین هفته بود. روند قیمتی شمش فولاد صادراتی ایران به صورت نمودار زیر است:

شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۷۱ دلار رسید

گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از کاهش قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی تعداد معاملات شمش فولاد صادراتی ایران نیز کاهش پیدا کرد ولی احتمال می‌رود با افزایش قیمت شمش به کانال ۴۷۰ دلار معاملات بیشتری در این بازار انجام شود. متال اکسپرت آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را ۵۰۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد. به تعبیر فعالان بازار معامله شمش فولاد دریای سیاه در کانال ۵۰۰ دلار به معنای افزایش احتمالی قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در هفته‌های آینده است. برخی از منابع مدعی‌اند قیمت‌های پیشنهادی تا ۴۸۳ دلار به ازای هر تن نیز افزایش یافته است. آخرین لیست قیمت مؤسسه فست‌مارکت از شمش فولاد به صورت جدول زیر است:

شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۷۱ دلار رسید

اخبار بازار چین از افزایش تقاضا و به دنبال آن رشد قیمت شمش فولاد این کشور حکایت می‌کند. تقاضا برای محصولات فولادی چین در طول هفته‌های گذشته افزایش یافته است. به دنبال آن قیمت سنگ‌آهن به کانال ۱۱۰ دلار بازگشت و در آخرین روز معاملاتی به قیمت ۱۱۷ دلار به ازای هر تن معامله شد. تقاضا برای شمش فولاد و میلگرد در بازار چین افزایش یافته‌است. البته باید در نظر داشت به طور سنتی هر سال در این فصل با افزایش ساخت‌وسازهای چین تقاضا برای محصولات فولادی رشد می‌کرد. با این حال تقاضا برای شمش فولاد در اروپا پایین ارزیابی می‌شود.

فست مارکت مدعی شد قیمت محصولات فولادی در بازارهای داخلی اروپا طی هفته گذشته کاهشی بود. هفته گذشته نرخ بهره در اتحادیه اروپا ثابت ماند و همین مسئله چشم‌انداز فعالان اقتصادی به پایان سیاست‌های انقباضی را منفی کرد. کاهش تقاضا برای محصولات فولادی پس از این اتفاق قیمت‌ها در بازارهای اروپایی را نزولی کرد. با این وجود قیمت شمش فولاد در آخرین معاملات دریای سیاه و فولادسازان ایرانی افزایش پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =