منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد شدن خسارت به بیش از ۶ هکتار از باغ‌ها و مزارع استان بدنبال بارش‌های فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش ایراسین، منصور شیشه فروش اظهار کرد: در اثر بارش برف، تندباد و سرمازدگی در فروردین امسال به چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار باغ در شهرستان‌های بویین میاندشت، فریدن، کاشان و آران و بیدگل خسارت وارد شده است.

وی افزود: این خسارت‌ها بیشتر به دنبال بارش‌های نیمه نخست فروردین بوده و فعالیت سامانه بارشی اخیر به جز آب‌گرفتگی در برخی مناطق جنوبی استان خسارت جدی نداشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: کشاورزان و باغداران در زمان مقرر نسبت به بیمه اراضی کشاورزی و باغ‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشور نیز لازم است به تناسب میزان خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران غرامت پرداخت کند و نسبت به تعدیل تعرفه‌ها نیز اهتمام داشته باشد.

شیشه فروش افزود: برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش ساختمان در اثر بارندگی و زلزله نیز امکان بیمه منازل از طریق قبوض برق فراهم شده است.

وی اضافه کرد: نهادهای اداری و اجرایی استان نیز مکلف هستند که اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث طبیعی بیمه کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری برای پیشگیری و مهار سیل در مناطق مختلف بسیار اهمیت دارد، افزود: امسال برای اجرای این طرح‌ها در استان ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که تأمین آن باید در اولویت قرار بگیرد.

هواشناسی اصفهان در فروردین ماه با صدور چند مرحله هشدار زرد نسبت به فعالیت سامانه‌های بارشی و احتمال وقوع سیلاب هشدار داده بود.

در ۲۴ ساعت گذشته، وقوع طوفان لحظه‌ای در سمیرم با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده و سرعت تُندباد لحظه‌ای در اصفهان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

بر اساس اعلام هواشناسی اصفهان از امروز تا بعدازظهر جمعه، جو پایداری در استان مستقر خواهد شد و با گذر امواج ضعیف از بعدازظهر جمعه تا اوایل هفته آینده، ناپایداری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است.

کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

برای کلان‌شهر اصفهان در روز پنجشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و برای روز جمعه هوای صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار و رعد و برق موقت پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =