دالاغه

قیمت اتومبیل‌های فرسوده در بازار خودرو به سقف جدیدی رسید و اکنون قیمت پیشنهادی فروشندگان تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته‌ است. گفت‌وگو با نمایشگاه‌داران اصفهانی نشان می‌دهد تقاضا برای این خودروها به خصوص برای کار در تاکسی‌های اینترنتی افزایش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فعالان بازار خودرو اصفهان به اتومبیل‌های فرسوده و قدیمی قراضه یا "دالاغه" می‌گویند، مانند پراید مدل ۸۶ با کارکرد ۴۰۰ هزار کیلومتر یا پراید مدل ۸۵ با کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتر. بدنه این اتومبیل‌ها جای سالمی ندارد و از هر طرف تصادف کرده‌اند. بعضی از دالاغه‌ها چند مرتبه چپ کرده‌اند و شاسی آنها نیز ضربه خورده است و به تعبیر فعالان بازار خودرو تنها یک قدم با اسقاط فاصله دارند با این حال بررسی پلت‌فرم‌های فروش خودروی دست دوم نشان می‌دهد قیمت قراضه‌ها در طول هفته‌های گذشته مرز ۱۰۰ میلیون تومان را رد کرده است. فروش این اتومبیل‌ها پیش از این کار راحتی نبود و کمتر خریداری زیر بار آنها می‌رفت ولی اکنون دالاغه‌ها با قیمت بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان پر تقاضا هستند. بعضی از فروشنده‌ها یک پا فراتر گذاشته‌اند و این اتومبیل قراضه‌ها را با قیمتی بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان آگهی می‌کنند.

افزایش قیمت اتومبیل‌های قراضه‌ به کانال ۱۰۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۸۱ با رنگ آلبالویی و کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتری با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. هیچ کجای بدنه خودرو سالم نیست و تمام بخش‌های آن نیاز به صاف‌کاری و رنگ دارد. فروشنده مدعی‌است موتور خودرو به تازگی تعمیر شده است. این خودرو تا چند ماه قبل با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هم فروشنده نداشت. گفت‌وگو با فعالان بازار خودروی اصفهان نشان می‌دهد فروش پراید بیشترین آمار فروش در میان خودروهای فرسوده را دارد. صالحی یکی از نمایشگاه‌داران اصفهانی دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: هزینه تعمیرات پژوهای قراضه زیاد است ولی پراید با بودجه کمتری سرو پا می‌شود.

افزایش قیمت اتومبیل‌های قراضه‌ به کانال ۱۰۰ میلیون تومان

قراضه‌ها بارها تصادف کرده‌اند و بعضی از آنها با اینکه از نظر سال تولید جدیدتر هستند ولی تصادف‌های سنگین در کارنامه دارند مانند پراید مدل ۱۳۹۵ و کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتری که با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌است. صالحی دراین‌باره می‌گوید: تقاضای زیادی برای پرایدهای دالاغه داریم و متقاضیان می‌خواهند از این ماشین‌ها برای کار در تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند. عمده‌ترین تقاضای دالاغه‌ها برای کار در تاکسی‌های اینترنتی است. صالحی افزود: راننده می‌داند مسافرکشی استهلاک بالایی دارد به همین دلیل خودروی ارزانی انتخاب می‌کند که افت قیمتی نداشته باشد. دالاغه‌ها در بیشتر مشاهدات دوگانه سوز هستند و یا خریداران خیلی زود آنها را دوگانه می‌کنند. این خودروها در طول ماه‌های گذشته پرتقاضا شده‌اند ولی به تازگی با قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند. صالحی در این باره می‌گوید: رشد قیمت خودروهای فرسوده به دلیل افزایش تقاضا برای آنهاست، این خودروها تنها گزینه موجود برای بسیاری از خریداران در بازار خودرو هستند و قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان برای آنها جذاب است.

فروشنده یک پراید مدت ۱۳۸۲ با کارکرد ۴۵۰ هزار کیلومتر خودروی خود را با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده بود ولی بر اساس گفته‌های نمایشگاه‌دار قیمت پیشنهادی این فروشنده سال گذشته ۹۵ میلیون تومان بود. فروشنده در مورد چرایی افزایش قیمت خودرو گفت: می‌دانم این خودرو دالاغه است ولی باز هم یک خودرو است و راه می‌رود، می‌تواند وسیله‌ای برای کار کردن باشد ولی ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دو عدد موبایل هم نیست. در مجموع بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای خودروهای فرسوده در بازار اصفهان افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =