• ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر: 52254
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ آهن

قیمت سنگ‌آهن به دنبال مثبت شدن احساسات در بازار فولاد چین به کانال ۱۰۸ دلار به ازای هر تن صعود کرد و همین مسئله منجر به افزایش قیمت بعضی از محصولات فولادی در بازار چین شد. اگرچه هنوز چشم‌انداز مثبتی از قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، داده‌ها نشان می‌دهد احساسات در بازار فولاد چین نسبت به ماه‌های گذشته مثبت شده است و همین مسئله با افزایش قیمت سنگ‌آهن در طول هفته گذشته همراه بود. مؤسسه متال اکسپرت قیمت هر تن سنگ‌آهن وارداتی چین را ۱۰۸.۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرد. این قیمت نسبت به معاملات اول هفته حدود ۴ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت سنگ‌آهن احساسی رشد کرد!

هفته گذشته متال اکسپرت در گزارشی پیش‌بینی کرد متوسط قیمت سنگ‌آهن طی ۳ ماه آینده در کانال ۹۰ دلار باقی می‌ماند. اگرچه این هفته قیمت سنگ‌آهن رشد قابل ملاحظه‌ای داشت ولی باید در نظر داشت همچنان داده‌های خوبی از بازار محصولات فولادی در چین منتشر نمی‌شود. ذخایر سنگ‌آهن در چین بالاتر از متوسط ارزیابی می‌شود در حالی‌که تقاضا برای محصولات فولادی در فصل رونق بازار فولاد نیز پایین است با این حال احساسات مثبت در بازار محصولات فولادی با افزایش قیمت سنگ‌آهن در طول دو هفته گذشته همراه بود. قیمت قراضه در این مدت تقریباً ثابت بود. قیمت قراضه وارداتی ترکیه در آخرین معاملات پیش از تعطیلات عید فطر در این کشور به ۳۸۴ دلار به ازای هر تن رسید و در همین سطح باقی ماند. اکنون با رشد قیمت سنگ‌آهن احتمال رشد قیمت قراضه پس از تعطیلات نیز وجود دارد و این مسئله با افزایش قیمت بعضی از محصولات فولادی همراه بوده است.

قیمت بعضی از محصولات فولادی در بازار چین طی هفته گذشته افزایش یافت. در صدر این محصولات شمش فولاد قرار می‌گیرد. اگرچه اخباری مبنی بر کاهش قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه منتشر می‌شود ولی در چین قیمت شمش فولاد در واکنش به سنگ‌آهن مثبت شد. قیمت میلگرد نیز با رشد جزئی تقاضا کمی افزایش پیدا کرد ولی بازار ورق گرم در شرایط خوبی قرار ندارد. ورق گرم چین اواسط هفته گذشته با کاهش ۵ دلاری به سطح ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید، از بازار ورق گرم ترکیه نیز اخبار مثبتی منتشر نمی‌شود.

قیمت بعضی از محصولات فولادی مانند اسلب نیز در هفته گذشته نه به صعود سنگ‌آهن واکنش مثبتی نشان داد و نه کاهشی شد بلکه در سطح دو هفته قبل معامله می‌شود. قیمت اسلب در این هفته‌ها بدون توجه به نوسانات تقریباً ثابت بود. آخرین قیمت اسلب براساس گزارش دلفیکا به صورت جدول زیر است:

قیمت سنگ‌آهن احساسی رشد کرد!

گزارش‌ها نشان می‌دهد در طول این هفته قیمت اسلب صادراتی ایران نیز ثابت بود و در محدوده قیمتی دو هفته قبل معامله شد. با این حال در صورت ادامه‌دار بودن رشد قیمت سنگ‌آهن شاید محصولات فولادی در هفته‌های پیش‌رو با شدت بیشتری صعودی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =