• ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
  • کد خبر: 52127
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

موجودی پنج محصول فولادی در چین با کاهش ۲.۸ درصدی به ۲۷.۴ میلیون تن در انتهای مارس رسید. در جست‌وجوی علت این موضوع مشخص شد فولادسازان این کشور سرعت تولید خود را به حداقل رسانده‌اند و درمقابل سرعت تحویل مرسوله‌های خود را با هدف کاهش ذخایر فولادی افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، موجودی پنج محصول فولادی چین در انتهای ماه مارس ۲.۸ درصد کاهش یافت. داده‌ها نشان می‌دهد کل موجودی میلگرد، مفتول، ورق گرم، ورق سرد و ورق فولادی با ضخامت متوسط در انبارهای تجاری در ۱۳۲ شهر در سراسر چین با ۷۹۷۱۰۰ تن کاهش در طول یک هفته به ۲۷.۴ میلیون تن در انتهای مارس رسید. مطابق جزئیات موجودی میلگرد افت قابل توجهی در بین این پنج محصول داشته است و حجم آن با ۵۰۵۳۰۰ تن کاهش در هفته ۱۳.۵ میلیون تن برآورد شد تا ۶۳.۴ درصد از کاهش کل موجودی این پنج محصول را به خود اختصاص دهد. پس از میلگرد موجودی مفتول نزول محسوسی داشت، از حجم ذخایر مفتول در انبارهای تجاری در ۱۳۲ شهر در یک هفته ۲۱۶۸۰۰ تن کاسته شد و به ۳.۷ میلیون تن رسید. طبق نمودار زیر ورق گرم، ورق سرد و ورق فولادی با ضخامت متوسط نیز به ترتیب در رتبه‌ها سوم تا پنجم قرار می‌گیرد و موجودی آن‌ها در انبارهای چینی نزولی شد.

افت ۲.۸ درصدی موجودی محصولات فولادی در چین

از سوی دیگر ذخایر محصولات فولادی معامله گران خرد در ۳۵ شهر چین برای هفته سوم متوالی کاهش یافت و کل موجودی آن‌ها با افت ۲.۵ درصدی معادل ۴۲۰۱۰۰ تنی به ۱۶.۷ میلیون تن در آخرین روزهای مارس رسید. در جست‌وجوی علت کاهش موجودی ذخایر میلگرد، مفتول، ورق گرم، ورق سرد و ورق فولادی با ضخامت متوسط در چین مشخص شد فولادسازان این کشور سرعت تولید خود را به حداقل رسانده‌اند و بعضی از خطوط تولید آن‌ها به صورت موقت تعطیل شده است. در مقابل کارخانه‌های فولادی میزان و سرعت تحویل محصولات خود را افزایش داده‌اند. با این اوصاف فولادسازان به صورت آگاهانه درصدد کاهش موجودی انبارهای خود هستند چراکه قیمت محصولات فولادی در چین با آغاز سال ۲۰۲۴ ریزش‌های سنگینی را تجربه کرد و سطح تقاضا همچنان پایین ارزیابی می‌شود، برای نمونه قیمت میلگرد قطر ۲۰ میلی‌متری در چین از ۲۷ مارس با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود ۵۹ یوان در هر تن معادل ۸.۲ دلار در هر تن افت پیدا کرد و درنهایت هر تن میلگرد قطر ۲۰ میلی‌متری با قیمت ۳۶۵۳ یوان در هر تن در آخرین روزهای مارس در این کشور به فروش رسید. علاوه بر این قیمت سنگ آهن به ۱۰۱.۲۵ دلار در هر تن رسید که بیانگر کاهش ۵.۴ دلاری در هر تن است. درنتیجه وضعیت بازار و میزان فروش محصولات فولادی با هزینه‌های تولیدی فولادسازان چین همخوانی ندارد و کاهش تولید تنها راه‌حل آن‌ها در شرایط کنونی به حساب می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =