• ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 52087
  • readingTime: ۱ دقیقه
مبارکه سهم خود را در بازار فولاد حفظ می‌کند

بررسی‌های انجام‌شده از بازار آزاد مقاطع طویل فولادی، نشان می‌دهد که تکانه‌های جنگ در خاورمیانه به رونق بازار آزاد مقاطع طویل فولادی منجر شده و بر همین اساس، این بازار پس از ماه‌ها رکود تا حدودی با رشد قیمت مواجه شد که البته هنوز میزان تقاضا برای این محصولات ناچیز است.

به گزارش ایراسین، بررسی‌های انجام‌شده از بازار آزاد مقاطع طویل فولادی، نشان می‌دهد که تکانه‌های جنگ در غرب آسیا به رونق بازار آزاد مقاطع طویل فولادی منجر شده و بر همین اساس، این بازار پس از ماه‌ها رکود تا حدودی با رشد قیمت مواجه شد که البته هنوز میزان تقاضا برای این محصولات ناچیز است.

ناگفته نماند که پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازارهای مختلف کشور اعم از طلا، سکه و دلار جهش قیمت خود را آغاز کرده و می‌توان گفت پس از واکنش ایران، وضعیت تا حدودی مساعد شده است.

در واقع با آغاز نوسان گیری و افزایش قیمت‌ها، اولین ضربه، جهش قیمت دلار به کانال بین ۶۲ تا ۶۴ هزار تومان با مقاومت‌ها و اصلاح‌های مختلف بود که همین افزایش، بر قیمت سکه و طلا و به خصوص مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد و تیرآهن که چند ماهی در رکود بود، تأثیر گذاشت.

همچنین در چند روز اخیر، قیمت دلار در بازار آزاد به بالای ۶۴ هزار تومان رسید و این موضوع باعث شد تا فعالان بازارها عقب نشینی کرده و برخی قیمت‌ها افزایش یابد. در واقع به نظر می‌رسد فروشندگان تمایلی به عرضه محصول در قیمت‌های پایین‌تر از نرخ کف بازار ندارند و با این حال، خریداران نیز از خرید در قیمت‌های بالا خودداری می‌کنند.

در این راستا، می‌توان گفت اگر در هفته جاری شرایط همچنان پرتنش بماند، بازار فولاد با مقاومت فروشنده مواجه شود و نرخ دلار در کانال ۶۴ هزار تومانی نوسان کند، احتمالاً از هفته آینده در بازار ارز شاهد رکورد جدیدی مانند کانال ۷۰ هزار تومانی دلار خواهیم بود که به طور قطع، تأثیر بسزایی در بازارهای مختلف کشور اعم از آهن و فولاد خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش فولادبان از طرفی، براساس تحلیل‌های صورت گرفته توسط فعالان اقتصادی، احتمال می‌رود روند صعودی قیمت دلار ادامه یابد؛ چه بسا که به محدوده ۶۷ هزار تومانی برسد. در نهایت، انتظار می‌رود با کاهش تنش نظامی سیاسی، در چند روز اخیر اصلاح کوچکی در بازار ارز و به تبع آن، در بازار آهن و فولاد داشته باشیم تا سطح هیجانات کنترل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =