• ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
  • کد خبر: 52051
  • readingTime: ۲ دقیقه
زغال سنگ

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که میزان تقاضا برای زغال‌سنگ کک‌سازی در ماه آوریل در بازار داخلی چین مانند مارس ضعیف باقی می‌ماند که این موضوع ریزش شدید قیمت زغال سنگ در این کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند ریزشی قیمت زغال سنگ در ماه آوریل ادامه دارد. بر اساس آخرین گزارش‌های ماهانه منتشر شده تقاضا و قیمت زغال سنگ در چین در طول ماه مارس کاهش یافت که این موضوع ریزش قیمت کک را نیز به همراه داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد فولادسازان چینی ماه گذشته بارها شرکت‌های مستقل کک‌سازی را تحت فشار قرار دادند تا تولیدات خود را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند، به این امید که ضرر آن‌ها از کاهش قیمت فولاد به نوعی جبران شود. درنتیجه تولیدکنندگان زغال سنگ کک‌سازی جهت فروش تولیدات خود چاره‌ای جز کاهش قیمت‌ها در ماه مارس نداشتند و هر تن زغال سنگ کک‌سازی را با قیمت ۳۰۰ تا ۳۳۰ یوان در هر تن معادل ۴۱.۵ تا ۴۵.۶ دلار در هر تن کمتر به فروش رساندند. از طرفی روند کاهشی قیمت کک باعث ضرر سنگین تولیدکنندگان در ماه گذشته شد، به عنوان مثال قیمت زغال سنگ کک‌سازی کم گوگرد تولید شده در استان شانشی شمال چین ماه گذشته ۵۰۰ یوان در هر تن کاهش یافت. همچنین مطابق نمودار ذیل از ۲۹ مارس قیمت زغال سنگ کک‌سازی در چین با کاهش ۳۸۴.۹ یوانی در هر تن به ۱۶۰۵.۵ یوان در هر تن رسید که این بها پایین‌ترین قیمت از اواخر جولای ۲۰۲۳ است.

تداوم روند ریزشی قیمت زغال سنگ در آوریل

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند ریزشی تقاضا برای زغال سنگ کک سازی در ماه آوریل حکایت دارد. به اعتقاد تولیدکنندگان نشانه‌هایی برای تغییر تقاضا در مصرف فولاد این کشور وجود ندارد و به دنبال این موضوع تغییری در میزان تقاضا برای زغال سنگ کک سازی ایجاد نخواهد شد. طبق آمار اگرچه تولید روزانه زغال سنگ خام از ۲۱ تا ۲۷ مارس در ۵۲۳ معدن زغال‌سنگ کک‌سازی در سراسر چین با ۰.۲ درصد افزایش در ماه به ۱.۹ میلیون تن در روز رسید ولی مقایسه این میزان در مقایسه با سال گذشته بیانگر کاهش ۱۵ درصدی است. از طرفی تولید زغال سنگ در چین در پی نظارت‌های دقیق دولتی بر معادن استان شانشی چین شمالی با هدف مقابله با مازاد تولید و استخراج، محدود خواهد شد. با این حال فعالان بازار مدعی‌اند اکنون تقاضا برای زغال سنگ در چین به‌قدری ضعیف است که کاهش عرضه هم دردی را دعوا نمی‌کند و روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت. علاوه‌بر این مطابق نمودار زیر ذخایر زغال سنگ کک سازی در ۵۲۳ معدن چین به صورت پیوسته در حال افزایش است، تا جایی که ذخایر زغال‌سنگ کک‌سازی برای ششمین هفته متوالی ۳.۰۸ میلیون تن برآورد شد که این موضوع در ریزش قیمت زغال سنگ در ماه آوریل تأثیر بسزایی دارد.

تداوم روند ریزشی قیمت زغال سنگ در آوریل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =