• ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 52021
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولاد

فست مارکت قیمت شمش فولاد صادراتی ایران را تا ۴۷۳ دلار به ازای هر تن کاهش داد. این هفته قیمت اسلب دریای سیاه نیز با شدت زیادی کاهش پیدا کرد ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد در بازار اسلب صادراتی ایران معامله جدیدی به ثبت نرسیده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فست‌مارکت در گزارشی نوشت شمش فولاد صادراتی ایران با کاهش قیمت ۱.۳۵ درصدی به پایین‌ترین سطح در طول ۶ ماه گذشته سقوط کرد. البته هنوز گزارش معتبری از انجام معامله بزرگی در این قیمت منتشر نشده است ولی قیمت معاملات خرد تا ۴۶۳ دلار به ازای هر تن رسیده است. متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

افت ۱.۳۵ درصدی قیمت شمش فولاد صادراتی ایران

شمش فولاد صادراتی ایران از اواخر بهمن‌ماه تا کنون بیش از ۷ درصد از قیمت خود را از دست داد. البته در این مدت بازار محصولات فولادی نیز با شدت زیادی ریزشی بود. کاهش سنگین قیمت سنگ‌آهن از دی‌ماه ریزش قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی را استارت زد و میلگرد، شمش فولاد، اسلب و ورق‌های فولادی یکی پس از دیگری گرفتار این چرخه شدند. قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از شمش فولاد فوب دریای سیاه تأثیر می‌پذیرد. مؤسسات مختلف آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را ۵۰۵ دلار به ازای هر تن اعلام می‌کنند ولی فست‌مارکت مدعی شد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه تا ۴۹۲ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. لیست قیمت انواع شمش از مؤسسه فست‌مارکت به قرار جدول زیر است:

افت ۱.۳۵ درصدی قیمت شمش فولاد صادراتی ایران

فست مارکت آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را ۴۹۲ دلار به ازای هر تن اعلام کرد که ۱.۶ درصد کاهش یافته است. قیمت شمش هنوز در بسیاری از بازارهای جهان بالاتر از ۵۰۰ دلار به ازای هر تن اعلام می‌شود. در مقابل قیمت شمش فولاد وارداتی چین کاهش چشم‌گیر پیدا کرده است. هفته گذشته قیمت شمش فولاد صادراتی هند نیز کانال ۵۰۰ دلار را از دست داد و تا ۴۹۰ دلار کاهش پیدا کرد و برای هفته آینده انتظار می‌رود قیمت شمش فولاد آمریکای لاتین به سطح کمتر از ۵۰۰ دلار نفوذ کند.

با وجود این روند ریزشی در بازار اسلب قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته ثابت باقی‌ماند یا کاهش خاصی نداشت. آخرین قیمت اسلب صادراتی ایران ۴۷۰ دلار به ازای هر تن اعلام شد ولی گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند هفته‌هاست معامله خاصی برای اسلب صادراتی ایران به ثبت نرسیده است زیرا قیمت اسلب فوب دریای سیاه تا ۴۵۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است ولی قیمت اسلب صادراتی ایران ثابت مانده است. با کاهش قیمت اسلب دریای سیاه به سطح ۴۵۵ دلار انتظار می‌رود قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در طول هفته‌های آینده کاهشی شود.

چشم‌انداز منفی برای محصولات فولادی پس از کاهش شدید تقاضا به خصوص از سوی چین دلیلی شد تا فعالان بازار پیش‌بینی مثبتی به رشد قیمت محصولات فولادی در هفته‌های پیش‌رو نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =