• ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
  • کد خبر: 51713
  • readingTime: ۲ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند:

بحران تقاضا برای محصولات فولادی در فصل رونق

تولید فولاد چین به کمترین سطح از سال ۲۰۲۱ رسید
محصولات فولادی

تقاضا برای محصولات فولادی در چین طی هفته‌های گذشته افزایش یافت، با این حال سطح تقاضا کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. فولادسازان چینی نیز تولیدات خود را کاهش داده‌اند. اکنون تولید محصولات فولادی در چین به پایین‌ترین مقدار در طول ۳ سال گذشته رسیده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سطح تقاضا برای محصولات فولادی به خصوص در چین همچنان پایین ارزیابی می‌شود و همین مسئله با کاهش قیمت محصولات فولادی در طول هفته گذشته همراه بود. داده‌ها نشان می‌دهد سالانه در این فصل تقاضا برای محصولات فولادی افزایش می‌یافت، در سال جاری نیز تقاضا بهبود پیدا کرد ولی سطح تقاضا پایین‌تر از سال‌های قبل در این فصل است. هفته نامه مارکتینگ اینتلیجنس در این باره نوشت امسال موجودی انبارها کمتر از سطح انتظار کاهش می‌یابد و به دنبال آن قیمت محصولات فولادی چین نزولی شد.‌

برآیند قیمت بسیاری از محصولات فولادی در بازار چینی یک سال و یک ماه گذشته منفی است. بازدهی قیمت‌ها در طول هفته گذشته نیز نزولی بود و این مسئله قیمت‌های صادراتی چین را متأثر کرد.

بحران تقاضا برای محصولات فولادی در فصل رونق

تقاضا برای محصولات فولادی چین در بازارهای صادراتی کاهش یافته‌است و به دنبال آن چینی‌ها فولاد کمتری صادر کرده‌اند ولی کاهش صادرات منجر به افزایش یا حفظ سطح فعلی قیمت‌ها نشد بلکه قیمت محصولات صادراتی چین دوباره بر مدار نزول برگشت. برآیند قیمت سالانه محصولات صادراتی فولاد چین منفی است و این روند در ماه گذشته نیز تشدید شد. برای مثال قیمت ورق گرم چین در بورس فلزات لندن به سطح پایینی طی یک سال گذشته رسیده است و هیچ چشم‌انداز مثبتی از افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

بحران تقاضا برای محصولات فولادی در فصل رونق

آیا قیمت ورق گرم چین در بورس فلزات لندن به کمتر از ۵۰۰ دلار می‌رسد؟ تحلیل‌گران پاسخ‌های متفاوتی برای این سوال دارند. بسیاری از آنها مدعی‌اند احتمال سقوط قیمت ورق گرم چین به پایین‌ترین سطح در طول یک سال گذشته وجود دارد.

بازار محصولات فولادی خیره به نشانه‌های مثبت تقاضا از چین

قیمت بسیاری از محصولات فولادی در بازار داخلی چین و بازارهای صادراتی این کشور نزولی بود ولی افزایش جزئی تقاضا تحلیل‌گران را نسبت به آینده قیمت‌ها امیدوار کرده است. اگرچه سطح فعلی تقاضا به مراتب کمتر از بازه زمانی سال گذشته است ولی تقاضا نسبت به هفته‌های قبل رشد قابل توجهی داشت.

بحران تقاضا برای محصولات فولادی در فصل رونق

مصرف ظاهری فولاد چین در بخش‌هایی مانند میلگرد افزایش یافته است. در مجموع هفته گذشته مصرف ظاهری فولاد در چین مثبت بود و فعالان بازار نسبت به ادامه این روند در طول هفته‌های آینده امیدوارند ضمن اینکه فولادسازان چینی به طور مرتب سطح تولیدات خود را کاهش داده‌اند.‌

تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه ۳ سال قبل کاهش یافته‌است و این روند با توجه به حجم تقاضا ادامه‌دار است. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴ به کمترین سطح از سال ۲۰۲۱ سقوط کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =