ژاوی

ژاوی سرمربی بارسلونا در هفته‌های اخیر درگیری‌های عجیبی با دو روزنامه‌نگار داشته و حتی از آن‌ها شکایت هم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ژاوی ماه گذشته پس از پیروزی مقابل ناپولی به جملات روزنامه‌نگاری که بارسلونا را «احمق‌های لیگ قهرمانان اروپا» نامیده بود واکنش نشان داد و به انتقاد از او پرداخت. سرمربی بارسا گفت: «فشار زیادی روی بازیکنان بود. بازی امروز مثل شیر یا خط بود؛ یک اولتیماتوم. به آنها گفتم که کسی قرار نیست بمیرد. حتی روزنامه‌نگاران می‌گفتند ما احمق‌های لیگ قهرمانان بودیم. حالا با احمق اروپا چه کنیم؟»

رامون بسا، خبرنگار ال‌پایس، پس از بازی توضیح داد که منظور ژاوی از این اظهارات چیست. پس از شکست بارسلونا در مرحله گروهی مقابل شاختار دونتسک، مقاله بسا با عنوان «بارسلونای شکست خورده از شاختار، احمق اروپاست» منتشر شد. بسا گفت: «سخنان ژاوی من را شگفت‌زده نکرد. من قبلاً از طریق واتس‌اپ با او گفتگو کرده بودم. او به من گفت که نیت بدی داشتم و اغلب این نیت بد را نشان می‌دهم. من پاسخ دادم که اگر مقاله را درست خوانده باشد وقتی به احمق اروپا اشاره می‌کردم منظورم به تیم ژاوی نبود بلکه به بارسا اشاره می‌کردم که نمی‌دانم چند بار در اروپا شکست خورده، ۸-۲ و …آنها به انتورپ و شاختار باختند. ما می‌توانیم در مورد صفت بحث کنیم، مثلاً بگوییم احمق یا نخاله، یا هرچه که بخواهید. می‌توانم در مورد استفاده از صفت اشتباه کنم و این را قبول می‌کنم. اما اینکه به من گفت نیت بدی دارم را قبول نمی‌کنم. به نظر می‌رسد وضعیت خیلی پیچیده‌تر از تمرکز بر یک صفت است. من ۶۵ سال سن دارم و مقاله و گزارش بازی می‌نویسم، و ناگهان از من به عنوان فردی که نیت بدی دارد یاد می‌شود.»

ژاوی

اما گویا این اظهارات توجه مانوئل ژابوا را به خود جلب کرد و این روزنامه‌نگار در نشریه «ال لارگوئرو» ادعا کرد که ژاوی به او در گذشته پیام داده و او را خاطر مقاله‌ای که نوشته بود سرزنش کرده و جملات کثیفی به او گفته بود. ژاوی اظهارات این روزنامه‌نگار را نادرست دانست و نمایندگان ژاوی تاکید می‌کنند که او حتی شماره تماس ژابوا را ندارد. ژابوا اعلام کرد که ژاوی از طریق یک شخص سوم با او تماس گرفته و مستقیماً با هم طرف نبوده‌اند، که ژاوی این اظهارات را نیز تکذیب کرد و از این روزنامه‌نگار شکایت کرد.

از سوی دیگر، خاویر میگل نیز ادعا کرده که ژاوی همکاران خود را وادار به قرار دادن تلفن‌های همراه‌شان روی میز کرده تا بفهمد اطلاعات باشگاه چطور به بیرون درز کرده است. ژاوی این اتهامات را رد کرده و آنها را کاملاً نادرست می‌داند. سرمربی بارسا از میگل نیز شکایت کرده و به او مهلتی برای اصلاح اطلاعات نادرست داده است.

ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با لاس‌پالماس گفت: «انتقادات را درک می‌کنم اما فقط انتقادات درست. من دروغ یا داستان‌سرایی را تحمل نمی‌کنم. اینها دروغ‌های بسیار بزرگی هستند و وقت آن رسیده که بگوییم دیگر بس است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =