ولی بیک

مدیرعامل آتیه‌فولاد ورود به بازار سرمایه و مدیریت دارایی‌های غیرمولد را مهم‌ترین برنامه‌های آتیه‌فولاد برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

به گزارش ایراسین، حامد ولی‌بیک، مدیرعامل آتیه‌فولاد در دیدار نوروزی با مدیرعامل فولاد مبارکه، ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: در ابتدای صحبت‌ها باید از همکاران خوبم در آتیه فولاد و فولاد متیل که در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی را رقم زدند سپاسگزاری کنم؛ همچنین قدردان مدیران و مسئولان گروه فولاد مبارکه به جهت حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌دریغشان هستیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته با اقدامات انجام شده، باور به اینکه فولاد مبارکه قصد حمایت از بازنشستگان و شاغلین خود را دارد دوچندان شد؛ به لطف خدا و حمایت‌های فولاد مبارکه از آتیه‌فولاد این مهم را می‌توان بزرگ‌ترین دستاورد آتیه‌فولاد در سال گذشته دانست.

ولی‌بیک با بیان این‌که علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که در سال گذشته داشتیم، با همراهی شرکت‌های زیرمجموعه، آتیه‌فولاد کارنامۀ خوبی از خود به‌جای گذاشته است، اذعان کرد: روند مطلوب فولاد تاراز در پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای، تسریع و پیشرفت پروژۀ آتیه لوله پارتاک، ادغام شرکت‌های لوله‌سازی، تکمیل زنجیرۀ تولید لوله‌های درزجوش با تحصیل سهام شرکت کیوان جاوید و… از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد بیان داشت: سال گذشته، به لحاظ نقدینگی سال سختی برای آتیه‌فولاد بود و منابع مالی حاصل از فروش سهام خزانه صرف پروژه‌های توسعه‌ای شد و با افزایش سرمایۀ اتفاق افتاده در تاراز، آتیه‌فولاد و توکافولاد توانستند منابع مالی موردنیاز برای تکمیل طرح توسعۀ تاراز را تأمین کنند که انشاالله در سال ۱۴۰۳ شاهد بهره‌برداری این طرح‌های توسعه‌ای خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های لوله‌سازی تنبوشه‌سازان آتیه جی و نوردلوله کوثر که اکنون در قالب شرکت نوردلوله کوثر ادغام شده‌اند، به ظرفیت کامل رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده وضعیت مطلوبی را به لحاظ سودآوری داشته باشند.

ولی‌بیک با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، با وجود تمام چالش‌ها، اجازه ندادیم طرح‌های توسعۀ آتیه‌فولاد متوقف شود، ابراز داشت: مهم‌ترین اقدامی که باید در طول سال ۱۴۰۳ انجام شود، مدیریت دارایی‌های غیرمولد است؛ چراکه باتوجه به اضافه شدن فولاد متیل به هلدینگ آتیه‌فولاد، به منابع مختلف غیرمولدی دسترسی داریم و می‌توان با مولدسازی آن‌ها، بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای را فراهم کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد اضافه کرد: برنامه‌ریزی امسال در زمینۀ تقسیم سود، با هماهنگی فولاد مبارکه، به‌گونه‌ای خواهد بود که شرکت‌ها بتوانند سود مناسبی تقسیم کنند و برای پیشبرد برنامه‌ها روی این نقدینگی نیز حساب باز کرده‌ایم.

وی ورود به بازار سرمایه را از دیگر برنامه‌های آتیه‌فولاد دانست و اذعان داشت: موارد مختلفی نظیر تعداد شرکت‌ها، سودآوری، بالا بودن تعداد سهامداران حقیقی و… بحث ورود به بازار سرمایه را برای آتیه‌فولاد جدی کرده و باتوجه به محدودیت پیش‌آمده در زمینۀ نقل‌وانتقال سهام، این قضیه اهمیت چندبرابری یافته است که انشاالله اقدام عملی برای ورود به بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

ولی‌بیک بیان کرد: یکپارچه‌سازی مراکز خدماتی از جمله برنامه‌هایی است که دنبال خواهیم کرد تا مراکز خدماتی آتیه‌فولاد نیز در بازۀ زمانی کوتاهی به گروه فولاد متیل منتقل شوند تا هدف‌گذاری همکاران ما در فولاد متیل برای اصلاح ساختاری مراکز خدماتی به خوبی رقم بخورد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، با به ثمر نشستن طرح‌های توسعه در شرکت‌های تولیدی و به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها، به لحاظ سودآوری خبرهای خوشی را برای سهامداران خواهیم داشت.

گفتنی است دیدار نوروزی مدیرعامل فولاد مبارکه با مدیرعامل آتیه‌فولاد و مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ در ششمین روز از فروردین ماه ۱۴۰۳ در دفتر مرکزی فولاد مبارکه برگزار شد و دیگر مدیران عامل هلدینگ آتیه فولاد نیز گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =