• ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
  • کد خبر: 51518
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

بررسی‌ها نشان می‌دهد فعالان در حوزه ساختمانی درپی گرم شدن هوا فعالیت خود را از ۱۵ مارس آغاز نموده‌اند. به دنبال این موضوع تقاضا برای محصولات فولادی در حوزه ساختمانی چین تا حدودی افزایش یافت و نرخ بهره‌برداری از کوره قوس الکتریکی در این کشور بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی وضعیت تولید در کارخانه‌های فولادی چین نشان می‌دهد تعمیرات کوره قوس الکتریکی (EAF) در این کشور به پایان رسیده و تولید محصولات فولادی توسط این کوره‌ها آغاز شده است. بر این اساس میانگین نرخ بهره‌برداری از ظرفیت ۸۷ کارخانه فولادی طی ۱۵ تا ۲۱ مارس ۵۱.۸۸ درصد برآورد شد و ۰.۲۸ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و این میزان در میان این کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی به طور متوسط ۷۰.۷ درصد بود که ۱.۸۸ درصد در هفته رشد داشته است. در حالی که بیشتر کارخانه‌ها در مرکز چین پس از تکمیل تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا در مناطق محلی چین باعث شده فعالان در حوزه ساختمانی در شمال شرقی چین فعالیت خود را از ۱۵ مارس آغاز کنند. به دنبال این موضوع تقاضا برای محصولات فولادی در چین از سوی صنعت ساخت و ساز افزایش یافته است، برای نمونه حجم معاملات روزانه فولاد ساختمانی شامل مفتول و میلگرد در ۲۱ مارس در بین ۲۳۷ کارخانه چینی به ۱۶۷۹۰۱ تن رسید که ۷۴۳۰۲ تن معادل ۷۹.۴ درصد نسبت به هفته قبل بیشتر بود. به اعتقاد فولادسازان چینی رشد تقاضا در بازار داخلی سبب تشویق تولیدکنندگان برای افزایش تولید می‌شود.

فروش بعضی از محصولات فولادی در چین با ضرر

اگرچه وضعیت تقاضا برای محصولات فولادی ساختمانی در بازار داخلی تا حدودی بهبود یافت. ولی فولادسازان چینی مدعی‌اند فروش بعضی از محصولات با زیان همراه است و شمار زیادی از کارخانه‌ها برای جلوگیری از ضرر باید از میزان تولیدات خود بکاهند، به عنوان مثال میانگین ضرر فروش محصولات فولاد ساختمانی در ۳۴ فولادساز تا ۲۱ مارس ۸۸ یوان در هر تن معادل ۱۲.۳ دلار در هر تن برآورد شد که این رقم در اواسط مارس ۷۴ یوان در هر تن بود. ضررهای پی در پی ناشی از فروش محصولات فولادی در سال ۲۰۲۴ سبب شده فولادسازان چینی همچنان به تأمین کنندگان ضایعات فولاد فشار وارد سازند تا قیمت فروش خود را کاهش دهند. در نتیجه شاخص ملی قیمت ضایعات فولاد چین تا ۲۱ مارس با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۲۷۹۹.۶ یوان در هر تن ارزیابی شد که ۹۵.۲ یوان در هر تن یا ۳.۲ درصد در هفته افت داشته است. با این وجود فولادسازان چینی از رشد تقاضا و بهبود یافتن وضعیت بازار در روزهای آتی می‌گویند و مدعی‌اند فعالیت‌ها ساختمانی در این کشور آغاز شده است و باید منتظر روزهای روشن در بازار فولاد داخلی چین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =