• ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 51473
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

قیمت ریالی بسیاری از رمزارزها در طول یک سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌ است. بعضی از آنها هنوز به سقف دلاری خود نزدیک نشده‌اند ولی سقف ریالی خود را پشت سر گذاشته‌اند. برای مثال قیمت ریالی سولانا در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸ برابر رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۲ صعودی بود و بیت‌کوین پس از ۳ سال موفق شد سقف تاریخی جدیدی به ثبت برساند. سال ۲۰۲۱ بیت‌کوین از سقف ۶۹ هزار دلار نزولی شد ولی سال ۲۰۲۴ همزمان با اواخر ۱۴۰۲ بیت‌کوین تا نزدیک ۷۴ هزار دلار صعود کرد با این حال چند ماه پیش از اینکه بیت‌کوین سقف دلاری خود را بشکند، سقف ریالی خود را پشت سر گذاشت. وقتی پادشاه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به سقف ۶۹ هزار دلاری رسید قیمت ریالی آن در صرافی‌های داخلی حدود ۱ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان بود و سال ۱۴۰۲ در حالی که تنها ۵ هزار دلار بالاتر از سقف قبلی پیش‌روی کرد قیمت ریالی آن تا بیش از ۴ میلیارد تومان رشد کرد. افزایش قیمت تتر (دلار دیجیتال) دلیلی شد تا بسیاری از رمزارزها پیش از اینکه از سقف دلاری خود عبور کنند در صرافی‌های داخلی سقف ریالی جدیدی به ثبت برسانند. بازدهی ریالی قیمت بعضی از رمزارزهای پرطرفدار بازار به قرار نمودار زیر است:

چشم‌انداز ریالی بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۳

بالاترین قیمت رمزارزسولانا ۲۶۰ دلار است، این رمزارز در هفته منتهی به سال ۱۴۰۳ کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت داشت و هنوز به سقف دلاری خود نزدیک نشده است ولی ماه‌ها قبل سقف ریالی خود را پشت سر گذاشت و بازدهی ۸۶۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ثبت رساند. اگر ابتدای سال ۱۴۰۲ تنها ۱ میلیون تومان رمزارز سولانا خریده بودید امروز بیش از ۸ میلیون تومان قیمت داشت.

چشم‌انداز ریالی بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۳

سولانا یکی از صعودی‌ترین رمزارزها در صرافی‌های داخلی طی یک سال گذشته بود. شیبا با رشد ۱۸۵ درصدی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و بیت‌کوین نیز با رشد ۱۷۱ درصدی در رتبه سوم قرار دارد. اسفند ۱۴۰۱ وقتی خودرو پژو ۲۰۷ اتومات به بیش از ۱ میلیارد تومان رسید، هر بیت‌کوین کمتر از ۱ میلیارد تومان قیمت داشت. فروردین ماه قیمت بیت‌کوین به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید و در آذر ماه سقف ریالی خود را پشت سر گذاشت.

چشم‌انداز ریالی بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۳

امروز قیمت پژو ۲۰۷ اتومات در پلت‌فرم‌های آنلاین کمتر از ۱ میلیارد تومان است ولی هر بیت‌کوین حدود ۴ میلیارد تومان معامله می‌شود.

چشم‌انداز سال ۱۴۰۳ برای بازار رمزارزها

آیا روند صعودی قیمت رمزارزها در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه‌دار است؟ هاوینگ، تأیید ETF های جدید بیت‌کوین و کنار سیاست‌های مالی فدرال رزرو خوش‌بینی به رشد قیمت رمزارزها در سال ۲۰۲۴ را افزایش داده‌است ولی بخش عمده رشد قیمت ریالی رمزارزها در سال ۱۴۰۲ مربوط به افزایش قیمت تتر بود و برای تکرار آن در سال ۱۴۰۳ باید قیمت تتر افزایش پیدا کند.

چشم‌انداز ریالی بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۳

ابتدای سال ۲۰۱۹ هر تتر حدود ۱۰ هزار تومان قیمت داشت، ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت تتر به کانال ۵۰ هزار تومان رسید و در اسفندماه هر تتر به قیمت ۶۲ هزار تومان معامله می‌شد. اگر تتر به روند صعودی خود ادامه دهد حتی در صورت ثبات در قیمت دلاری رمزارزها، قیمت ریالی آنها افزایش می‌یابد.

چشم‌انداز ریالی بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۳

برخی از فعالان بازار رمزارزها معتقدند تتر در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر به سمت اهداف بالاتر از ۷۵ هزار تومان در حال حرکت است. در واقع تتر هر چند سال یک مرتبه رالی صعودی جدیدی را آغاز می‌کند و اگر این بار به اندازه رالی‌های قبلی افزایش پیدا کند به فراتر از ۷۰ هزار تومان می‌رسد. در مقابل احتمال ثبات قیمت تتر در بازه‌های فعلی نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =