• ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 51370
  • readingTime: ۱ دقیقه
سنگ اهن

قیمت هر تن سنگ‌آهن در هفته پایانی فصل زمستان به بیش از ۱۰۵ دلار رسید با این حال هنوز داده‌ اقتصادی مثبتی از چین منتشر نشده‌ است و همچنین سطح ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین به بالاترین میزان در طول ماه‌های گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت سنگ‌آهن در هفته پایانی فصل زمستان با افزایش بیش از ۵ درصدی به محدوده ۱۰۵ دلار به ازای هر تن رسید. مؤسسات مختلف قیمت سنگ‌آهن را بین ۱۰۴ تا ۱۰۷ دلار در هر تن اعلام می‌کنند.

این رشد قیمت پس از ریزش چند هفته قبل با واکنش مثبت بازار محصولات فولادی مواجه شد. بر اساس آخرین گزارش‌ها تقاضا برای محصولات فولادی تا ۳ درصد افزایش یافت و قیمت شمش در بازار داخلی چین تا ۴۰ یوآن به ازای هر تن رشد کرد. از طرفی گزارش مؤسسه پلتس نشان می‌دهد قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در آخرین معامله کاهش یافته است.

قیمت سنگ آهن در آستانه بهار سبز شد

مؤسسه پلتس در آخرین گزارش قیمت هر تن قراضه وارداتی ترکیه را ۳۷۸ دلار و ۵۰ سنت اعلام کرد ولی مؤسسه متال اکسپرت مدعی است آخرین محموله‌های قراضه وارداتی در ترکیه با قیمت ۳۷۷ دلار به ازای هر تن معامله شده است.

قیمت سنگ آهن در آستانه بهار سبز شد

گزارش‌های منتشر شده از افزایش قیمت محصولات فولادی در چین حکایت می‌کند با این حال قیمت محصولات فولادی در بسیاری از بازارهای جهان یا ثابت ماند و یا به روند ریزشی خود ادامه داد. متال‌بولتن در این‌باره نوشت بازارهای جهانی در انتظار ثبات قیمت محصولات فولادی در چین هستند و اگر قیمت‌ها در محدوده فعلی به ثبات برسند یا ریزش متوقف شود قیمت محصولات فولادی در بازارهایی مانند دریای سیاه نیز صعودی خواهد شد.

آیا قیمت سنگ‌آهن به صعود ادامه می‌دهد؟

ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین به بالاترین سطح در طول ۱۴ ماه گذشته رسید و سطح تقاضا همچنان پایین است. از طرفی هیچ داده مثبتی از اقتصاد چین منتشر نمی‌شود. یکی از نشریات چینی در مورد چرایی افزایش قیمت سنگ‌آهن و محصولات فولادی در هفته گذشته نوشت: قیمت مواد اولیه در طول چند هفته با سرعت زیادی سقوط کرد و این هفته به دلیل افت سنگین قیمت‌ها در هفته‌های قبل و ارزنده شدن سطح فعلی تقاضا افزایش یافت ولی پیش‌بینی می‌شود امیدواری به بازار خیلی زود از بین برود.

قیمت سنگ‌آهن با آغاز سال ۲۰۲۴ نزولی شد و از کانال ۱۴۰ دلار تا ۹۹ دلار ریخت. شدت ریزش در سه هفته گذشته بیشتر بود. در این مدت قیمت سنگ آهن هفته‌ای بیش از ۱۰ دلار کاهش می‌یافت تا اینکه هفته گذشته حمایت ۱۰۰ دلاری را از دست داد. اکنون برخی از نشریات تخصصی حوزه فولاد مدعی‌اند نباید به افزایش قیمت‌ها در هفته پایانی زمستان دل‌خوش بود زیرا هیچ داده مثبتی از افزایش بهبود اقتصاد چین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =